گروه معماری هنرآنلاین: پاویون سنگاپور در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اثر گروهی از معماران با عنوان «گردهمایی: معماری روابط» با کیوریتوی دانشگاه ملی سنگاپور را در منطقه آرسناله به نمایش گذاشته است. غرفه سنگاپور در پاسخ به سوال هفدهمین دوسالانه معماری ونیز «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» بازدیدکنندگان خارجی را با سبک منحصربه‌فرد زندگی و گردهمای‌های مردم سنگاپور آشنا می‌کند. همچنین به بافت‌های شهری متنوع، مقیاس‌های ساختاری مختلف و تاثیر آن در زندگی اجتماعی مردم می‌پردازد.

این نمایشگاه از فضاهای مورد استفاده فروشندگان محلی و دوره‌گرد الهام گرفته شده که شامل۱۶ پروژه معماری، هنری و طراحی است که در ۱۶ مجموعه اطراف غرفه میزبان بازدیدکنندگان است. چهار موضوع جهانی این پروژه‌ها را پوشش می‌دهد: گفتگوی صمیمانه، ساخت روابط، کشف روابط و روابط تخیلی. این پروژ‌ه‌ آثار معماران، طراحان، شهرداری‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی، شهروندان و نحوه تصور آنها از محیط‌های بهبود یافته به ویژه پس از محدودیت های کووید-۱۹ در سال گذشته را به نمایش گذاشته است.

یپ لی بی، عضو کمیته پاویون سنگاپور، گفته است:«همان‌طور که از معماری و طراحی شهری برای مقابله با چالش‌های جدید جهانی استفاده می‌کنیم، مهم است که به حمایت و تسهیل مشارکت در طراحی فضاهای عمومی ادامه دهیم. در مجموع، فضاهای عمومی تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی ما دارند و به ما در ایجاد ارتباطات، به اشتراک گذاشتن خاطرات، ارزش‌ها و حس مکانی که آن را خانه می نامیم کمک می‌کند.»

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.