گروه معماری هنرآنلاین: پروژه پاویون ایتالیا یک آزمایشگاه تحقیقاتی میان رشته‌ای است که چگونگی پاسخ معماری به موضوعات مختلف مرتبط با تغییرات اقلیمی را بررسی می‌کند.

غرفه ایتالیا در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز قابلیت‌های تغییر و سازگاری جوامع ایتالیایی برای دستیابی به راه‌حل‌های ملموس چالش‌های جاری را بررسی می‌کند.

این نمایشگاه با عنوان«جوامع مقاوم» با کیوریتوری الساندرو ملیس، تحقیقات و نوآوری‌های محققان ایتالیایی را در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مقابله با تغییرات اقلیمی و بررسی ایده‌هایی برای بهبود شرایط محیط‌های ساخته شده را ارائه می‌دهد.

کیوریتور نمایشگاه گفته است:«غرفه ایتالیا یک جامعه انعطاف‌پذیر خواهد بود، که متشکل از  ۱۴ زیرگروه از جمله کارگاه‌های عملیاتی و مراکز تحقیقاتی است. این نمایشگاه بازتابی از آخرین فن‌آوری در زمینه وضعیت هنر شهری در ایتالیا و جهان از طریق نمایش آثار معماران برجسته ایتالیایی است. همچنین بر روش‌ها، نوآوری و تحقیقات بین رشته‌ای که بین معماری، گیاه‌شناسی، زراعت، زیست‌شناسی، هنر و پزشکی تمرکز دارد.»

غرفه ایتالیا امسال به نقش حیاتی معماری در بهبود کیفیت زندگی همه شهروندان و ارتقای پایداری اذعان دارد. 

این نمایشگاه به دو موضوع مکمل تقسیم شده است: تأملی بر حالت ارتجاعی شهری ایتالیا و کاوش در چشم‌اندازها و دیدگاه‌های آینده. پاویون ایتالیابه بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هر یک موضوعی خاصی را بررسی می‌کنند. 

غرفه ایتالیا با این طیف وسیع از موضوعات و اکتشافات متعدد، بازدیدکنندگان را با مسیرهای مختلفی روبرو می‌کند. 

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.