گروه معماری هنرآنلاین: پاویون چین در دوسالانه معماری ونیز به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه معماری می‌تواند با توسل به بسترشناسی معماری چینی به برابری، اتحاد و ارتباط کمک کند.

ژانگ لی، معمار و پروفسورچینی، یک نمونه چینی از این بسترشناسی را که مربوط به بیش از ۲۰۰۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

عنوان پاویون چین «یوآن اِر، بسترشناسی معماری از بزرگ تا کوچک» است. یوآن اِر (Yuan-er )به معنی خانه‌هایی با حیاط اشتراکی است که ساکنان خانه را هم شامل می‌شود. شهر ممنوعه با قدمت ۶۰۰ ساله برجسته ترین نمونه یوآن اِر محسوب می‌شود. برای بررسی و تحقیق تیم غرفه چین در بی‌ینال معماری ونیز متخصصانی را از کاخ موزه دعوت کرده تا در شناسایی ویژگی‌های فرهنگی این دوره کمک کنند.

غرفه چین از پنج قسمت تشکیل شده است:

بخش اول با عنوان« ما باهم یاد می‌گیریم۱» داستان‌های شخصی معماران با الهامات از یوآن اِر را از طریق فیلم نمایش می‌دهد.

بخش دوم با عنوان«ما باهم یاد می‌گیریم۲» شش معمار چینی و شش مورخ موارد کلاسیک مربوط به یوآن اِر را تجزیه و تحلیل کرده و تفاسیر را از طریق پیش‌بینی‌های هولوگرامی ارائه می ‌دهند.

بخش سوم با عنوان «با هم طراحی کنیم» از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند که یوآن اِر خود را بر استفاده از هوش مصنوعی طراحی کنند.

بخش چهارم با عنوان «با هم احساس می‌کنیم» با نصب صدای یک هنرمند بازدیدکنندگان را به سفر می‌برد.

بخش پنجم با عنوان «با هم شفا می‌دهیم» در خارج از پاویون، داستان‌هایی را درباره استفاده مردم از فضاها در دوران کرونا را بصوت آفلاین و آنلاین به اشتراک می‌گذارد.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.