گروه معماری هنرآنلاین: پاویون کشور هلند در هفدهمین دوسالانه ونیز پروژه «ما کی هستیم» اثر اواینا جونگ و دبرا سلیمان با کیوریتوری فرانسین ون وسترنن و موسسه Het Nieuwe را در منطقه جیاردینی به نمایش گذاشته شده است.

پاویون هلند در پاسخ به سوال هفدهمین بی‌ینال معماری ونیز «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟»، این سوال را مطرح کرده‌اند «ما کی هستیم». آن‌ها با طرح این سوال ساختارهای شهری را زیر سوال برده‌اند.

این تیم استدلال می‌کنند ما اغلب در گفتمان شهرنشینی نه تنها حاشیه‌نشینان بلکه موجودات دیگر مانند گیاهان و حیوانات را حذف می‌کنیم. بسیاری از مواد اضطراری زیست محیطی، شهری و اجتماعی امروز ناشی از سیستم‌ها مبتنی بر هژمونی‌های غالب بوده که از طریق طراحی تحقق یافته‌اند.  

اواینا جونگ معتقد است اگر بخواهیم در مورد این موضوع که«ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» صحبت کنیم، علاوه بر درک صحیح از نحوه زندگی افراد مختلف باید تجارب زندگی آن‌ها را هم بررسی کنیم.

از این هنرمند یک فضای اجرایی با عنوان «فضای دیگر» و یک اینستالیشن که میزبان نمایش‌ها و گفتگوهای دیجیتالی در طول بی‌ینال است، به نمایش درآمده است. در کنار این آثار یک مانیفیست، فرهنگ لغات و ویدئوهایی که روش تحقیق جونگ را به نمایش گذاشته، دیده می‌شود.

در این نمایشگاه آثار ویدئویی دبرا سلیمان با عنوان « شهرسازی پارامتریک» میزبان بازدیدکنندگان است. سلیمان توضیح داده: « این پروژه در مورد آغوش گرفتن درخت نیست بلکه در حال ایجاد یک بافت از رویکردهای اکولوژیکی، اجتماعی و سیاسی هستیم که اشکال جدیدی از حکمرانی را بوجود بیاوریم». این پروژه شامل گفتگو، پروژه‌های تحقیقاتی به صورت زنده و آنلاین است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.