گروه معماری هنرآنلاین: اگر عاشق سفر با قطار هستید، خط مترو چنگدو در ایالات سینچوان که اخیراً در چین افتتاح شده است یکی از مکان‌هایی است که باید از آن دیدن کنید. ایستگاه‌های این مترو کاملاً اتوماتیک طراحی شده و بدون هیچگونه نیروی انسانی کار می‌کنند.

فضای داخلی آن توسط سه شرکت از جمله یک شرکت ایرانی با نام «طراحی سپنتا» با اشکال هندسی مقطع و نورپردازی منحصربه‌فرد طراحی شده است. این عناصر معماری صیقلی با عملکرد خودکار و اتوماتیک‌شان، ایستگاه‌های مترو چگندو را به بخشی از یک تجربه حمل و نقل منحصر به فرد تبدیل می‌کنند.

رضا اسماعیلی، موسس شرکت طراحی سپنتا، درباره  طراحی مترو می‌گوید: «هدف اصلی ما در طراحی ایستگاه‌های مترو چنگدو تحریک احساسات بود. البته تعداد اندکی از ایستگاه های مترو در سراسر دنیا این سبک را دنبال می‌کنند‌. ایستگاه‌های مترو در مسکو نمونه عالی از این نمونه طراحی‌ها است. قرار نیست ایستگاه‌های مترو چنگدو فقط ایستگاه معمولی باشند. آنها فضاهایی به یادماندنی خواهند بود که برای  مسافران فرهنگ و هنر را به نمایش می‌گذارند».

 فرم نهایی مترو از طریق ترکیب روش‌های جدید و المان‌های سنتی خلق شده است. به طور خاص طراحان از گلدوزی‌های سنتی از ابریشم سیچوان الهام گرفته‌اند. بافت و تداوم خطوط ابریشم در ساختاری نازک با همان حرکت‌های پویا  در تمام ۱۳ ایستگاه زیرزمینی خطوط مترو دیده می‌شود.