به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، این همایش که به همت معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و با همکاری شهرداری اصفهان، در سال گذشته برنامه‌ریزی و فراخوان آن منتشر شده بود، قرار است با هدف بازشناخت و معرفی استاد علی‌محمد اصفهانی، یکی از چهره‌های برجسته هنر ایران، به‌صورت مجازی برگزار شود.

استاد علی‌محمد اصفهانی، طراح، نقاش و کاشی‌ساز طراز اولِ اواخر دوره قاجاریه است که آثار ارزشمندی از او در موزه‌های داخل کشور و مجموعه‌های مشهور جهان باقی مانده و شخصیت هنری او هنوز به‌درستی معرفی نشده است.

دستاوردهای این همایش ارائه مقالات علمی در این حوزه، انتشار دو کتاب "سیاه قلم" و "فن جمیل"، فیلم کوتاه معرفی استاد علی‌محمد اصفهانی، و نمایشگاه مجازی از تصاویر آثار این هنرمند فقید است.

علاقه‌مندان می‌توانند سخنرانی دبیر علمی این همایش و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به همراه فیلم معرفی این هنرمند را امروز، 4 بهمن 1399، در وب‌گاه فرهنگستان هنر مشاهده کنند.

همچنین سخنرانی‌های علمی ـ پژوهشی این همایش روز یک‌شنبه 5 بهمن 1399، و نمایشگاه مجازی آثار استاد علی‌محمد اصفهانی همراه با معرفی دو کتاب همایش، دوشنبه 6 بهمن 1399، در وب‌گاه فرهنگستان به نشانی http://www.honar.ac.ir/ قابل مشاهده خواهد بود.