به گزارش هنرآنلاین، سید صادق موسوی از روحانیون عراقی که تحصیلات حوزوی خود را در نجف به پایان رسانده و سپس در دانشگاه عراق در رشته گرافیک فارغ‌التحصیل شده. او چند سالی است که دانشجوی دکترای مطالعات عالی هنر در دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا تهران است. این پژوهشگر هنر برای پایان‌نامه دکتری خود به بررسی اصول و مبانی زیباشناسی اسلامی در معماری و هنرهای وابسته با آن در عتبات عالیات ایران و عراق پرداخته است.

در این پژوهش موسوی درباره عتبات عالی ایران و عراق شامل حرم رضوی در ایران و حرم حضرت علی (ع) در نجف، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا و حرمین شریفه در کاظمین عراق به مطالعه پرداخته است و فلسفه و زیباشناسی این اماکن متبرکه را بررسی کرده است.

این پژوهش با راهنمایی دکتر سید محمد فدوی و دکتر حسن بلخاری گردآوری شده و دکتر نصیف جاسم محمد از دانشگاه عراق نیز مشاور این پروژه پژوهشی بوده است.

رساله "اصول و مبانی زیباشناسی اسلامی در معماری عتبات عالیات ایران و عراق" فردا 30 دی‌ماه از ساعت 12 تا 14 در دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا دفاع خواهد شد و قرار است این پژوهش در ایران و عراق در قالب کتاب منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گیرد.