به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی یزد اعلام کرد: بخش قابل توجهی از خانه تاریخی سیّد ابراهیم افصح الملک یزدی، شاعر عهد قاجار که در سنوات گذشته توسط شهرداری تخریب و به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته بود، دوباره ساخته می‎شود.

سیدمصطفی فاطمی در جریان بازدید روز گذشته محمدعلی طالبی استاندار یزد از خانه ویران شاعر یزدی با بیان این که خانه تاریخی سیّد ابراهیم افصح الملک یزدی شاعر عهد قاجار یکی از میراث ارزشمند یزد محسوب می‎شود، گفت: یزد در حوزه گردشگری ادبی از جایگاه قابل توجه و از ظرفیت بسیار ارزشمندی برخوردار است و می‌توان با برنامه‌ریزی در این حوزه صنعت گردشگری را توسعه داد.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد از نقش گردشگری ادبی در توسعه فرهنگ و ادب خبر داد و گفت: نه تنها توسعه فرهنگی و ادبی از مهمترین اهداف توسعه این نوع گردشگری است بلکه حفظ بافت تاریخی یزد یکی از رویکردهای مهم دیگری است که اداره کل میراث فرهنگی یزد با پرداختن به مشاهیر و توجه به خانه‌هایی تاریخی آنها بافت تاریخی را حفظ می‌کند.

همچنین با حضور استاندار، فرماندارو جمعی از مسئولین اداره کل میراث فرهنگی یزد، دو واحد اقامتی و پذیرایی نیز در یزد به بهره‌برداری رسید.

محمد میرشمسی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: سفره خانه سنتی تنورا، در خانه باغی سنتی واقع در خیابان انقلاب یزد به مساحت ۱۷۶۰ متربع و زیر بنای ۳۰۰ متر مربع با ظرفیت پذیرایی از ۱۲۰ نفر احداث شده است.

او افزود: میزان سرمایه گذاری برای این واحد پذیرایی ده میلیارد ریال است و برای ۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

میرشمسی اظهار داشت: اقامتگاه سنتی پارسیک در بافت تاریخی یزد، در فضایی با مساحت ۷۸۰ متر مربع و زیر بنای ۸۰۰ متر مربع ، ۱۶ اتاق و ۳۲ تخت با اعتبار چهل میلیارد ریال، به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال ۱۰ نفر فراهم شده است.