به گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، در همین راستا مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان از اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت کرد به جای پرداخت مالیات، نسبت به مرمت و تجهیز بناهای تاریخی این استان اقدام کنند.

مهدی جمال اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه، مؤدیان مالیاتی استان می‌توانند به‌جای پرداخت مالیات نسبت به مرمت و تجهیز بناهای تاریخی اقدام کنند.

او افزود: به استناد بند "د" تبصره 10 قانون بودجه، تمامی وجوه و هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه (حسب مورد) صرف شود، با تأییدیه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعلام به اداره‌کل امور مالیاتی، به منزله هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان خاطر نشان کرد: تمامی مؤدیان مالیاتی می‌توانند برای حفظ و نگهداری از میراث‌های ارزشمند گذشتگان و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به استفاده از این قانون اقدام کنند.

او افزود: استفاده از این قانون فرصت مناسبی برای ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی استان است و افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه میراث‌فرهنگی هستند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

جمال گفت: با توجه به وجود بیش از 800 اثر ارزشمند تاریخی در استان سمنان که در فهرست ملی به ثبت رسیده‌اند، تمامی مؤدیان مالیاتی می‌توانند نسبت به استفاده از این قانون اقدام کنند.