به گزارش هنرآنلاین، این کتاب  با عنوان فرعی "تجدید حیات شهری، جابه‌جایی و ایجاد نابرابری در شهرهای جهانی" در ۳۱۷ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان در انتشارات آگاه منتشر شده است.

در معرفی این کتاب  آمده است: در سال‌های اخیر علایق پژوهشی و عمومی زیادی درباره تغییر ماهیت شهرها شکل گرفته است. شهرها در سراسر جهان شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه زمین، ساختمان و تغییر جمعیت شهر مرکزی بوده‌اند که این امر با بیرون راندن فقرا و بازساخت افراطی فضای شهری تحقق ‌یافته است.

کتاب "شهر نابرابر" راهنمایی در زمینه "شهرگرایی معاصر" و روایت سرگذشت تغییرات شهری است. این کتاب به بررسی نقش سرمایه نقدی، تجدید حیات جمعیت، ساخت اَبرپروژه‌ها، میزبانی رویدادهای جهانی بزرگ، نقش ثروتمندان تازه و پیدایش طبقه متوسط تازه پرداخته و دلایل اصلی جابه‌جایی فقرا به حومه‌ها و آن‌سوی مرزهای شهری را می‌کاود. با توجه به مطالعات موردی از سراسر جهان، خوانندگان این کتاب در معرض بررسی پروژه‌های شهری شامل استفاده مجدد از فضاهای صنعتی قدیمی، سبزسازی شهرها و امنیتی شدن فضاهای عمومی هستند.

 اتکای کتاب بر اقتصاد سیاسی، تحلیل فرهنگی- سیاسی و رویکردهای جغرافیای شهری است تا از این رهگذر، ماهیت چندوجهی این فرایند و جلوه جهانی آن را به تصویر بکشد.

کتاب "شهر نابرابر" اثر ارزنده جغرافیدان شهری بنام پرفسور جان رنی شورت است. او استاد دانشکده سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه مریلند در ایالت بالتیمور آمریکا است.

اهمیت کتاب "شهر نابرابر"  از این‌ جهت است که بعد فضایی به نابرابری می‌­دهد و آن را در عرصه­‌های شهری و منطقه‌­ای می­‌کاود. جان رنی شورت به خاطر داشتن تجربه­‌های میدانی ارزشمند در بسیاری از کشورهای جهان، با مهارت خاصی بحث‌­ها را طرح می‌­کند و با ارائه مصداق­‌ها و نمونه­‌های مختلف، مهر تأییدی بر ایده خود درزمینه نابرابری شهری ‌می‌­زند.

این کتاب بنا به ماهیت موضوعی خود می­‌تواند راهنمای جامعی درزمینه شناخت و درک مسائل نابرابری و فقر شهری باشد و مورد استفاده رشته­‌هایی قرار بگیرد که به هر نحوی دغدغه مسائل شهری و منطقه‌ای را دارند و به طور خاص برای پژوهشگرانی که به مطالعات شهری، جغرافیای اقتصادی، اقتصاد شهری، جامعه‌­شناسی شهری، برنامه­‌ریزی شهری و جهانی­ شدن علاقه دارند، بسیار سودمند و بایسته است.