سرویس موسیقی هنرآنلاین: روز گذشته فاز اول پهنه فرهنگی رودکی با افتتاح پیاده‌راه استاد شهریار در حضور جمعی از مدیران فرهنگی و شهری شهر تهران آغاز شد.

این گذرگاه از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان حضرت ولی عصر (عج) منتهی می‌شود که در آن 38 ساختمان تاریخی و ارزشمند شناسایی شده به همین دلیل مرمت و پیرایش شهری برای این محدوده قرار گرفته است. در مراسم دوشنبه صبح، تنها بخشی از این پیاده‌راه شامل بلوار شهریار از محدوده حافظ تا خیابان خارک افتتاح شد.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره افتتاح پهنه فرهنگی رودکی گفت: به نظرم یکی از روزهای خوب شهر تهران را تجربه کردیم و از طرفی مژده‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر است. خوشبختانه این منطقه سالیان سال میزبان دو مجموعه بسیار مهم به نام‌های تالار وحدت و تئاتر شهر بوده که خاطرات زیادی را برای شهروندان به‌جا گذاشته است.

وی ادامه داد: متأسفانه در تمام این سال‌ها پیوندی که بتواند بین این مراکز ارتباط برقرار کند وجود نداشته است. پهنه فرهنگی رودکی به‌عنوان یک میزبان قرار شده که بتواند یک بستر مناسب برای حضور شهروندان باشد، فضایی که بتواند این ارتباط را میان نخبگان و دوستداران فرهنگ و هنر برقرار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همچنین گفت: این پهنه می‌تواند کمک کند همه خاطرات و یادها به نسل‌های بعد منتقل شود. به هر حال جوان امروزی باید با فضایی که برای او فراهم می‌شود، خاطرات پدر و مادر خود را با حضور در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود و تئاترها و کنسرت‌هایی که اجرا می‌شود، تجربه کند.