به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان سرپرست این اداره‌کل امروز 24 خرداد 99 گفت: جلسه  کارشناسی با حضور نمایندگانی از دفتر فنی استانداری، دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اتاق بازرگانی و صنعت معدن تجارت تشکیل و در خصوص چگونگی واگذاری سه بنای تاریخی عمارت امیر مفخم شهرستان خمین، کاروانسرای دولت‌ آباد در شهرستان فراهان و منزل میرزا حسن آشتیانی در شهرستان آشتیان تصمیمات نهایی اتخاذ شد.

مصطفی مرزبان افزود: در این جلسه میزان اعتبار عمارت امیر مفخم و کاروانسرای دولت‌آباد با مدت زمان بهره‌برداری 25 سال و منزل میرزا حسن آشتیانی مدت زمان بهره‌برداری 15 سال، در قالب ماده ۲۷ قانون بودجه سال ۹۸ واگذار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی در ادامه افزود: مالکیت این سه بنا متعلق به اداره‌کل میراث‌فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بناهای تاریخی مذکور حدود 24 ماه تعیین شده است، تصریح کرد: پس از انجام فعالیت‌های مرمتی، این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مرزبان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم میراث‌فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی است، افزود: بناهای تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان مرکزی می‌توانند به امور قراردادهای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 33121905 داخلی 125 تماس حاصل کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی در ادامه افزود: باتوجه به تلاش در راستای افزایش مشارکت عمومی و توسعه فضای رقابتی در جهت حفاظت و بهره برداری بهینه از آثار تاریخی، آماده ایم تا این سه بنای تاریخی با ارزش در استان را از طریق فراخوان  مطابق با قانون در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.