به گزارش هنرآنلاین، کتاب "معمار رویاها" توسط حسین شیرزادی و امین مدی در خصوص زندگی‌نامه احمد جعفری‌نژاد معمار اراکی صاحب‌ نام و خلاق ایرانی، با بیش از ۵۰ سال فعالیت در کشورهای مختلف به رشته تحریر درآمده است. 

مطالب این کتاب در هشت فصل ارایه شده که فصل نخست آن به دوران کودکی، نوجوانی و دانشگاه، دشوارهای یک آغاز در دانشگاه آمریکا، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر در کالیفرنیا، زندگی پرچالش در پاریس، ماجراجویی در طبیعت اورلند فلوریدا و حضور در توکیو سرزمین آفتاب پرداخته است.

در بخشی از این کتاب آمده است: "اینکه جوانی از شهرستان اراک بتواند سر از لس آنجلس و دیزنی‌لند در بیاورد شبیه فیلم‌های سینمایی است. شبیه یک آرزو است اما حرف بر سر این است که هیچ آرزویی محال نیست، بلکه رسیدن به آن‌ها پشتکار نیاز دارد.

دوست دارم این کتاب به دست بچه‌هایی در دور دست‌ترین شهرستان‌های ایران برسد تا آن‌ها بتوانند از شعله‌های امید در دل خود محافظت کنند."

نویسنده کتاب در بخش مقدمه عنوان کرده است: "در سال ۱۳۱۶ در خیابان ملک اراک به دنیا آمدم بچه دوم خانواده ۶ نفره بودم. پدرم بازاری بود از تجار بزرگ فرش اراک و تنها کسی بود که در بازار اراک به زبان انگلیسی مسلط بود و به همین خاطر می‌توانست با آمریکایی‌ها معامله کند.

هنوز کاملا به خاطر دارم وقتی پدر خوابش می‌برد من و برادرم از دیوار خانه بالا می‌رفتیم و خودمان را به تنها سینمای شهر می‌رساندیم تا فیلم‌های لورل و هادری ببینیم و با دهان باز محو و مسحور جادوی سینما می‌شدیم."

احمد جعفری نژاد طراح برجسته کمپانی دیزنی آمریکا بوده، او طراحی و سرپرستی پارک‌های دیزنی‌لند در شهرهای مختلف آمریکا و همچنین دیزنی‌لند توکیو، هنگ‌کنگ و شانگهای را بر عهده داشته است.

جعفری‌نژاد که در سال ۱۳۳۶ وارد دانشگاه تهران هنر (گروه معماری) شد، پس از فارغ‌التحصیلی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران به آمریکا مهاجرت کرد. وی پس از گذران دوره مطالعاتی در دانشگاه سالت‌لیک‌سیتی در سال ۱۹۶۶، به عنوان معمار به استخدام شرکت دیزنی در آمد. او تا سال ۲۰۰۴ بعنوان طراح معماری و مدیر هنری به شرکت دیزنی خدمت کرد.

وال اچ. یوزل، مدیر اجرایی بخش معماری شرکت دیزنی پس از اهدای نشان ۳۶ سال رویایی با شرکت دیزنی در مورد احمد جعفری گفته است: "همه ما هنوز هم نشانه‌هایی از طرح‌های شما را در پارک‌های دیزنی سراسر دنیا می‌بینیم. خلاقیت شما به شناخت همگان از محیط‌های ساخته شده توسط دیزنی کمک کرد. تردیدی نیست که افراد انگشت‌شماری چون شما هستند که می‌توان ادعا کرد تا این اندازه مؤثر بوده‌اند."

کتاب "معمار رویاها" در ۷۰ صفحه‌ در سال ۹۸ با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت ۱۷۵ هزار تومان بر روی پیشخوان کتابفروشی‌های کشور رفته است.