به گزارش هنرآنلاین، مهندس مهدی رعیتی دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری این همایش با اعلام این مطلب، گفت: پیشتر قرار بود این همایش از 2 تا 4 بهمن در جزیره کیش برگزار شود اما استقبال مراکز علمی پژوهشی، دانشجویان، معماران و تمایل بسیاری از صاحبان اندیشه برای شرکت در این رویداد فرهنگی دست‌اندرکاران همایش را واداشت که زمان برگزاری را به 27 و 28 فروردین سال 1399 موکول کنند.

مهندس رعیتی با توضیح اینکه قرار است در این همایش برنامه‌های مدونی برای ایجاد نگرشی پیشرو در معماری و وضعیت ساخت و ساز کرانه‌های ساحلی جنوب ایران با تکیه بر نهادهای بومی و ملی ایران طرح شود، گفت: این همایش با محوریت موضوعات گوناگونی چون الگوهای معماری و شهرسازی بومی در کرانه ساحلی خلیج فارس و دریای عمان، راهکارهای اقلیمی در معماری و شهرسازی این خطه، الگوهای بومی و مدیریت آب و عناصر و اجزای آن، مصالح و فناوری‌های بومی قابل احیا در ساخت و سازهای جدید و محیط زیست و ساخت و ساز در این منطقه برگزار خواهد شد.

این همایش به همت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی کشور، وزارت راه و شهرسازی، اندیشگاه مهسا و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

گفتنی است برای نخستین بار جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره نیز به صاحبان ایده، طراحان و سازندگان ممتاز شرکت‌کننده در این همایش اعطا می‌شود.