به گزارش هنرآنلاین، برنامه هفتم از سری برنامه‌های مثلث با عنوان "اگر ساخته می‌شدند…!" به همت جامعه مهندسان معمار ایران ۱۵ مهرماه به‌‌ مناسبت روز جهانی معماری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نشست با موضوع؛ معرفی پروژه‌‌های شاخصی که مجال ساخت پیدا نکردند، برگزار خواهد شد و پروژه‌‌های شاخصی که در طول دوران معاصر در تهران و ایران توسط معماران شاخص و صاحب سبک طراحی شدند، اما مجال ساخت پیدا نکردند در این برنامه معرفی می‌‌شوند.

بدیهی است که یکی از معیارهای اصلی انتخاب پروژه‌‌ها به‌دلیل تأثیرگذاری و جریان‌‌سازی پروژه‌‌های عمومی در سیمای شهری، پرهیز از معرفی پروژه‌‌های شخصی و مسکونی کوچک و انتخاب ساختمان‌‌ها و مجموعه‌‌های بزرگ عمومی و چند‌منظوره است و نکته‌‌ مهم دیگر عدم قضاوت برگزارکنندگان برنامه نسبت به ترجیح پروژه‌‌های ساخته‌‌نشده نسبت به جایگزین اجرا شده‌‌ آنها در شهر است و هدف اساسی رویداد، ایجاد پلتفرمی برای معرفی برخی از پروژه‌‌های شاخص عمومی و همچنین فراهم‌‌شدن فضایی برای مستندسازی و تحلیل آنها در آینده است.

در این نشست حمید میرمیران به معرفی سه پروژه؛ ساختمان مرکزی بانک ملت تهران، مشاور دوران شهر، فرهاد احمدی؛ ترمینال مسافربری فرودگاه امام خمینی بهرام شیردل، کتابخانه ملی ایران تهران، مشاور نقش جهان پارس، هادی میرمیران خواهد پرداخت.

هومن طالبی فاز دوم توسعه مجموعه برج میلاد تهران، زاها حدید را ارائه خواهد کرد. افشین فرزین، ساختمان مرکزی بورس تهران،  آلخاندرو آروانا و گروه معماری واو را معرفی می‌کند. کاوه فتاحی به معرفی فرهنگستان دانشگاه شیراز، مینورو یاماساکی می‌پردازد. علی نقوی نمینی پروژه مرکز مالی بین‌المللی ایران، OMA رم کولهاس را ارائه می‌دهد و کمال‌الدین ایمانی به ارائه پروژه هتل ۵ ستاره تهران، کنزو تانگه خواهد پرداخت.

این نشست با مدیریت مهرداد زواره محمدی، مشاوره حمیدرضا ناصرنصیر و اجرای ترانه یلدا برگزار می‌شود.

ارائه رتروفوتوریسم معماری، محمدحسن فروزانفر و نمایش فیلم (تهران، اگر ساخته می‌شدند…!) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

این نشست، دوشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه هنرمندان ایران، تالارهای استاد شهناز و استاد ناصری برگزار و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.