به گزارش هنرآنلاین، سلسله نشست‌های چهارشنبه‌های تهران با شعار "تهران، شهری که دوستش دارم" این هفته با موضوع "تکیه‌های شمیران" برگزار می‌شود.در این نشست مباحثی چون: جایگاه تکیه در دوره قاجار (با نگاه به تکیه‌های شمیران) با حضور حمیدرضا حسینی، کارشناس تاریخ و تهران پژوه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه فیلمی درباره تکیه نیاوران پخش خواهد شد و درباره تکیه دزاشیب و تکیه‌ی سُپورها، احمد مسجد جامعی، نویسنده و تهران شناس سخنرانی خواهد کرد.

موضوع آداب سوگواری در شمیران (با نگاه به تکیه امام زاده قاسم) نیز توسط فرزانه ابراهیم زاده، کارشناس تاریخ و تهران پژوه بررسی می‌شود.

در ادامه این برنامه دکتر عباس ملکی، دیپلمات و استاد دانشگاه درباره تکیه تجریش سخنرانی خواهد کرد و در پایان نیز مراسم سوگواری در شمیران با خوانش احسان حسینی نسب و روایتی از زنده یاد مهدی شادمانی، نویسنده و روزنامه نگار اجرا خواهد شد.

 حضور در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این رویداد چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸، از ساعت ۱۸ الی ۲۰:۳۰ به میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران، (راهروی سروستان باغ کتاب تهران) مراجعه کنند.