سرویس معماری هنرآنلاین: این پاویون در منطقه گوسو در قلب شهر تاریخی و فرهنگی ملی شهرسوژو واقع شده است و دارای تعداد بی‌شماری از بناهای یادبود باغی با بیش از 2000 سال سابقه تاریخی است. هفته بین‌المللی طراحی سوژو 2018 در منطقه گسو برگزار شد و از تیم MAT برای طراحی یک غرفه برای این رویداد، به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای عمومی در هفته طراحی، دعوت شد. در این غرفه در طول هفته طراحی انتشار اطلاعات، سالن فرهنگی و سایر فعالیت‌های عمومی را انجام می‌گیرد.

در کنار توسعه نمایشگاه‌های هنری، غرفه‌ها به عنوان یک نوع از ساختمان شروع به بالغ شدن می‌کنند. این یک ساختمان موقتی است که برای کارکردهای عمومی خاص و با تمرکز بر فضاهای فرم-محور و همچنین تجربه‌ای برای بازدیدکنندگان طراحی شده است. به طور کلی، سازه‌های مقاوم در برابر جاذبه در خارج از زمین، اصلی‌ترین موضوع مورد توجه در طراحی غرفه است، در حالی که ویژگی‌های "موقتی" آن منجر به اکتشاف متریال‌های سبک‌تر و روش‌های ساخت انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

طراحی Suzhou Pavilion از شهرک‌های مسکونی سنتی Jiangnan الهام گرفته شده است. این شهرک به دلیل تکرار مداوم دیوارها و سقف‌های نورد، یک شکل گروهی بسیار قوی ایجاد کرده است، امیدواریم با دست‌کاری سقف‌ها این فرم گروهی را از نو بسازیم؛ چهارستون یک سقف را تشکیل می‌دهند، شاخه‌هایی که روی هر ستون رشد می‌کنند می‌توانند با ستون‌های دیگر سقف دیگری تشکیل دهند. این یک شهرک آزاد در حال رشد است، با فضای ادامه‌دار که توسط ستون‌های جنگلی مانند تعریف شده است.

پاویون چین

گروه طراحی این پاویون درباره نحوه شکل‌گیری این فرم در متنی بیان کرد: با توجه به شرایط سایت و الزامات عملکردی، در نهایت پلان شش گلبرگی را برای غرفه انتخاب کردیم. ما پشت‌بام‌های سنتی ساختمان را تجزیه کردیم و آن‌ها را در ارتفاعات مختلف مجدداً جمع کردیم تا یک فضای واحد به نام "آن‌سوی باد" ایجاد شود که با 8 سقف شناور و 18 ستون فولادی محدود شده است. غرفه‌ای با چنین فضای آزادی، هم چنین مانند یک سالن آمفی تئاتر است و مکان‌هایی برای موسیقی، اجراها، سالن‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر سازه اصلی فولادی، تعداد زیادی از متریال‌های سبک وزن در غرفه به منظور مطابقت با ویژگی‌های موقتی و تعاملی آن استفاده می‌شود.

سقف‌های شفاف ساخته شده با کنار هم قرارگیری قطعات پلی کربنات شش ضلعی، در حالی که نور روز روشن را فراهم می‌کنند، بافت‌های حاصل از همپوشانی نیز با فرهنگ بومی سوژو همراه است. فضای کافه از پرده پلاستیکی رنگی به عنوان مصالح نما استفاده می کند که این نیز بیانگر ارزش اصلی برابری و نشاط در این هفته طراحی است. بعلاوه، رنگ اصلی هفته طراحی، پرده الاستیک صورتی در ورودی و منطقه تعاملی، مکان‌های تفریحی را برای بزرگسالان و کودکان فراهم می کند.

غرفه Beyond the Wind"" نه تنها یک نشانه فرهنگی "مانند اسباب بازی بزرگ" است بلکه یک حامل برنامه‌های مختلف عمومی در طول هفته طراحی است. ما از فرم گروهی شهرک‌های سنتی الهام می‌گیریم و آن را به صورت هنری بازسازی می‌کنیم تا منطقه تاریخی اطراف با کاشت چنین فضای آزادی احیا شوند. در مواجهه با پروژه نوسازی شهر قدیمی، امیدواریم که بیشترین تأثیر را در طراحی معماری بگذارد و با ایجاد صحنه‌های فضایی جدید افراد بیشتری را به سمت خود بکشاند. همچنین امیدواریم که بتوانیم از "جدید و قدیمی"، "سنت و آینده" توسط روایت مکانی طراحی دوباره تجدید نظر کنیم.

پاویون چین

در میان غرفه‌های باغ تاریخی سوژو، زیباترین آن در باغ استاد-نت است که نام خود را از شعر Song People ShaoYong گرفته است: "ماه به چشم آسمان، باد به آب." غرفه هفته طراحی بین‌المللی Suzhou 2018، با نام "آن‌سوی باد" نیز شش ضلعی و آبشاری دیده می‌شود. با طراحی و تفکر این پروژه طراحی غرفه، ما در تلاش هستیم این سؤال را ایجاد کنیم که، طراحی معاصر تا چه اندازه می‌تواند روح انسان گرایانه را برای این شهر باستانی سوق دهد؟

منبع: آرل