به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، آیین پلاک‌‍کوبی منزل و اقامتگاه استاد یدالله کابلی چهارشنبه در محل سکونت این استاد خوشنویس در منطقه 2 تهران با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، خوشنویسان و اهالی منطقه 2 برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: برای من دیدن اهالی فرهنگ و هنر و بخصوص اساتید خط و خوشنویسی موجب شعف است و خوشحالم امروز این افتخار نصیب ما شد.

وی با تقدیر از نگاه فرهنگی شهردار منطقه 2 خطاب به استاد کابلی عنوان کرد:  تشکر می کنم که به ما اجازه دادید چنین آیینی رابرای شما برگزار کنیم؛ از اینکه اجازه دادید آدرس شما را به جوانان مملکت نشان بدهیم خوشحالیم و ما موظفیم آدرس ستاره های حقیقی را به جوانان ارائه کنیم. 

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران یادآور شد:  نیازمند شناخت ستاره ها هستیم و باید آدرس های درست را به جوانان ارائه کنیم.

ایوبی تصریح کرد:  استاد کابلی هنرمندی بی مانند است و این استاد فرهیخته عمر خود را صرف تربیت اساتید و هنرمندان کرده است.

وی یادآور شد: استاد کابلی و اساتید عرصه خوشنویسی استاد خط نیاکان ما و میراث و شناسنامه این مرز و بوم هستند و اگر قدم کوچکی برای این استاد برمی داریم با تمام وجود و جان دل است .

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران تاکید کرد که امیدوارم ما راه را گم نکنیم و کاری کنیم مردم راه را گم نکنند و ستارگان واقعی را بشناسند.

در ادامه این مراسم کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران با تبریک به استاد کابلی برای برپایی آیین پلاک کوبی محل سکونت این هنرمند عنوان کرد: تک تک ما ایرانیان این وظیفه را داریم از میراث فرهنگی کشور حفاظت کنیم و حضور استاد کابلی در منطقه 2 باعث بالندگی است.

وی با اشاره به تقدیر شهرداری منطقه 2 از فرهیختگان اهل قلم همچون استاد انوشه تاکید کرد: تقدیر از استاد کابلی برای ما افتخاری بزرگ است و امیدوارم به نسل جوان این پیام را بدهیم شخصیت های حقیقی و سلبریتی های حقیقی افرادی همچون استاد کابلی هستند و ما وظیفه داریم آنان را به درستی به مردم و نسل امروز معرفی کنیم.

استاد یدالله کابلی نیز در این مراسم عنوان کرد: ما متعلق به ایران و همه سرزمین هایی هستیم که پیوندی با هنر خوشنویسی دارند.

وی با تقدیر از دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و اشاره به فعالیت های وی در زمان حضور در فرانسه برای معرفی فرهنگ و هنر ایران تاکید کرد: من نکوداشت خود را امری شخصی نمی بینم.

این استاد خط و خوشنویسی با اشاره به کارکرد فرهنگی شهرداری عنوان کرد: شهرداری با احداث فرهنگسراها عالی ترین قدم را در احیای فرهنگ ایرانی برداشت و این نهاد نقش مهمی در استعدادیابی دارد.

کابلی تصریح کرد: ۳۰ سال است در منطقه ۲ سکونت دارم و امیدوارم برای ترویج هنر ملی ایرانی در حوزه منطقه سکونت نیز موثر باشم و امیدوارم قلم به دست در راستای احیای هنر خوشنویسی قدم بردارم.

آیین بزرگداشت استاد یدالله کابلی ساعت 17 شنبه 29 تیر در سالن اصلی همایش های کتابخانه ملی برگزار می شود.