به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای نشست هارون یشایایی (تهیه‌کننده‌ قدیمی سینما) ضمن مرور خاطرات تهران قدیم، از محله‌ دوران کودکی‌اش عودلاجان گفت و از رواداری‌ای که بچه‌های قدیمی تهران به اقلیت‌ها داشتند. فرزانه ابراهیم‌زاده هم روی صحنه آمد و مهاجرپذیری تهران را بررسی کرد و با مرور جمعیت تهران در دوره‌های مختلف، از چند موج مهاجرت به تهران گفت. 

به مناسبت چهاردهم تیر (روز قلم) هوشنگ مرادی‌کرمانی هم با صحبت‌های شیرین خود از تهران نه‌چندان دور یاد کرد. از نکات جالب صحبت‌های استاد یادآوری پروژه‌ مشترک سال‌ها پیش جمعی از هنرمندان مطرح مثل علی حاتمی‌، مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو و... درباره‌ تهران بود.

چهارشنبه‌های تهران سراغ دو تا بچه‌تهرون اصیل هم رفته بود. عزت‌الله انتظامی و مرتضی احمدی. اول فیلمی منتشرنشده از آقای بازیگر پخش شد که از کافه‌ها و جاهل‌های دهه‌ بیست و سی تهران می‌گفت. بعد از نمایش فیلم هم غزاله سلطانی (کارگردان مستند زندگی استاد) از حافظه‌ کوک عزت‌الله انتظامی و خاطراتش از محله‌ سنگلج برای مهمانان صحبت کرد.

حسن ختام برنامه‌ این هفته‌ چهارشنبه‌های تهران صحبت از مرتضی احمدی بود. اول کلیپی پخش شد از اجرای رادیویی استاد در سال ۵۳، در نقش شخصیتی به نام باباجاهل گریان که ترانه‌های کوچه‌بازاری می‌خواند. بعد از پخش فیلم هم بهرنگ بقایی (موزیسین و نویسنده) از پدربزرگش گفت و از بیات تهران و پیش‌پرده‌خوانی‌های مرتضی احمدی و عشقی که استاد به تهران داشت. پخش کلیپ (بچه‌تهرون) به کارگردانی محسن ظهوری و امضای کتاب توسط هوشنگ مرادی کرمانی از دیگر بخش‌های برنامه‌ این هفته‌ چهارشنبه‌های تهران بود.