سرویس معماری هنرآنلاین: در دنیای امروز معماری و آموزش ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، بنابراین در عصر حاضر،فضای مدرسه نقش مهمی در آموزش کودکان ،پرورش سلامت و فرآیند یادگیری آن‌ها دارد. در همین راستا و برای ترجمه فلسفه آموزش به زبان معماری،معماران 4 مدرسه در چین طراحی کردند، که هدف از طراحی آن‌ها، ایجاد فضایی است که باعث کنجکاوی کودکان و تشویق آنان برای یادگیری بیشتر باشد.

در فضاهای طراحی شده به تفسیر موضوع سفر از طریق اشکال،رنگ و متریال مختلف با شبیه سازی جنگل،بیابان،اقیانوس،قطب شمال،دره،کوه و... پرداخته شده است.
این طراحی زمینه‌ای را برای کودکان فراهم کرده تا از تخیلات خود در فضاهای مختلف استفاده کنند و به بازدید دنیای ناشناخته بپردازند.

در این بناها، بدون ترک کلاس درس،کودکان قادر به استراحت کردن در زیر یک درخت در وسط جنگل هستند، یا اینکه می‌توانند در زیر اقیانوس با جانوران بازی کنند و یا از تپه‌ها بالا و پایین بپرند و بدوند تا به یک دشت برسند.
پیشقدم این ماجراجویی ها نه تنها کودکان هستند، بلکه والدینشان نیز قادرند که از سرگرمی دوران کودکی و توانایی خلاقیت خود لذت ببرند.طراحی این فضا الهام گرفته از هندسه ساده،رنگ‌های جسورانه و متریال مختلف است که دقیقا از شناسایی کودکان حاصل شده است.

در طراحی این مدرسه‌ها بر این نکته تاکید شده که فضا از چشم کودکان چگونه خواهد بود. در واقع تلاش بر این است که زمینه‌ای ایجاد شود تا احساسات و تصاویر لازم برای رشد و پرورش فکری کودکان ایجاد شود و آن‌ها بتوانند بر بال‌های خیال خود پرواز کنند. هدف این است که کودکان بتوانند ترکیب استقلال و خلاقیت در اندیشه را در کنار یکدیگر ببیند وتخیل خود را پرورش دهند زیرا که تخیل هیچگاه محدود نخواهد شد و به واسطه آن علم پیشرفت خواهد کرد.