سرویس معماری هنرآنلاین: کوروش حاجی زاده از برگزاری سومین دوره ماراتن معماری خبر داد و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این دوره ماراتن معماری با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی و در راستای شعار اگر من بودم در مرکز معماری ایران برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از جمله اهداف این دوره از ماراتن این است که بتوانیم برای معماران جوان فضای ذهنی جدیدی را ایجاد کنیم که به واسطه آن بتوانند درباره تک تک ساختمان‌ها و بناهای موجود، فکر و ایده ارائه دهند یعنی بتوانند تصور کنند که اگر به جای معمار آن بنا یا ساختمان بودند با چه ایده و نگاهی کار را دنبال می‌کردند.

معمار برگزیده سال 2013 تصریح کرد: دیدگاه مطرح شده در این دوره از ماراتن، به معماران جوان اجازه می‌دهد که بتوانند دقیق و با نگاهی عملی به مسئولیت اجتماعی و شرایط نگاه کنند و بر مبنای آن درباره فضاها بیاندیشند.

حاجی زاده، معماری را متعلق به همه اقشار جامعه دانست و در این باره تصریح کرد: معماری از جمله هنرهایی است که به همه اقشار جامعه تعلق دارد، بنابراین همه افراد اجتماع حق برخورداری از یک معماری خوب را دارند.

او خاطرنشان کرد: باید بر روی فکر و اندیشه معماران جوان کار کنیم تا آن‌ها بتوانند برای تمام اقشار از جمله افراد کم بضاعت جامعه نیز خانه‌ای در خور طراحی کنند.

این معمار، مسئولیت اجتماعی را موضوع مهمی در عرصه آموزش دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی از جمله مباحثی است که باید به معماران جوان با شکلی درست آموخت، زیرا در این صورت جامعه معماری می‌تواند دست همکاری به سوی تمام اقشار جامعه با بودجه‌های مختلف دراز کند و بر مبنای خواسته جامعه و به درستی کار انجام دهد.

بر اساس این گزارش، سومین دوره ماراتن معماری با حضور کوروش حاجی‌زاده و سامان سیار، پنج اردیبهشت ماه سال 98 از ساعت 10 تا 18 در مرکز معماری واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه دهم، پلاک 18 برگزار می‌شود.

در این رویداد محمد قربانی هنرمند نقاش؛ محمد سالاری جامعه شناس؛ مهرداد زواره محمدی، بابک مطلب‌نژاد و معمار پویا خزائلی به عنوان هیئت داوران حضور خواهند داشت و طرح برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

ثبت نام جهت حضور در این برنامه الزامی است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن 43913000 جهت هماهنگی اقدام کنند.