سرویس معماری هنرآنلاین: محمدعلی چنگیزپو، دبیر چهارمین جایزه معماری پارسیان، رویکرد این دوره را متفاوت از گذشته خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در چهارمین دوره، برخلاف دوره گذشته بر پروژه‌های اجرا شده طی 15 سال گذشته تمرکز خواهیم کرد تا از بین آثار شرکت کننده، برترین‌ها را انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در این دوره پروژه‌های مسکونی موضوع مسابقه هستند که در دو بخش پروژه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها و برج‌ها برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین جایزه معماری پارسیان تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، آشتی جامعه آکادمیک و دانشگاهی با قشر سازندگان و سرمایه‌گذاران است چرا که متأسفانه طی دهه‌های اخیر شکاف بسیاری بین این دو بخش به وجود آمده است.

چنگیزپو از برگزاری نمایشگاه جانبی هم‌زمان با نمایش آثار برتر این مسابقه خبر داد و گفت: هم‌زمان با نمایش آثار برگزیده این مسابقه، بخشی نیز به نمایش برندهای برتر صنعت ساختمان اختصاص خواهد یافت.

او درباره هیئت داوران این مسابقه گفت: ما سعی کردیم که از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های معماری در این مسابقه استفاده کنیم. در این راستا دکتر داراب دیبا، مهندس امیر هوشنگ اردلان، مهندس شهاب الدین ارفعی، مهندس محمد رضا نیکبخت، مهندس علیرضا کفیلی به عنوان داوران اصلی و مهندس ادموند زرگریان به عنوان داور جانشین حضور دارند.

او درباره مهلت ارسال آثار به این مسابقه گفت: علاقه‌مندان به حضور در این مسابقه می‌توانند تا 20 اردیبهشت ماه سال 98 از طریق سایت http://www.parsianbuildings.com/ ثبت نام کنند. مهلت تحویل مدارک به دبیرخانه این مسابقه نیز تا 11 و 12 خرداد ماه خواهد بود.

دبیر چهارمین جایزه معماری پارسیان تصریح کرد: مراسم اختتامیه این مسابقه 27 و 28 خردادماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و طی آن به نفرات اول تا سوم به ترتیب 8،5،و 3 میلیون تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس اعطا خواهد شد.