سرویس معماری هنرآنلاین: علیرضا محمدی پرور، مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران از آغاز ثبت نام هشتمین دوره مهارت‌های اجرایی اشتغال محور در این مرکز خبر داد و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تمام تلاش مرکز معماری ایران، اجرای دوره‌های عملی و افزایش سطح توانایی‌های عملکردی معماران است، در همین راستا در سال جدید نیز دوره‌های مختلفی نظیر مهارت‌های اجرایی اشتغال محور را در این مرکز خواهیم داشت.

او افزود: برخی از سرفصل‌های این دوره عبارت‌اند از اجرای انواع اسکلت، تخریب و گودبرداری، اجرای المان‌های معماری، تأسیسات مکانیکی الکتریکی و مهارت‌های ضروری حقوقی و مدیریتی که به مدت 230 ساعت برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران خاطرنشان کرد: بدون شک اعتلا بخشیدن به کیفیت آنچه به عنوان رویداد معماری ‌پیرامون ما، نیازمند نهادهایی است که به عنوان ‌حلقه‌ای مبتنی بر دانایی و هماهنگ ما بین مراکز دانشگاهی و جریان ‌ساخت و ساز ایفای نقش می‌کنند بنابراین ‎مرکز معماری ایران ‎از بدو تأسیس، تلاش می‌کند ‌که همگام با جامه متخصص در حوزه‌های آکادمیک، مدیریت ‌و اجرا گوشه‌ای از این خلأ بزرگ را جبران کند.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران درباره سایر دوره‌ها توضیح داد و گفت: در ادامه برنامه‌های مرکز،  دوره هوش مصنوعی در معماری و شهرسازی برگزار خواهد شد. این دوره که به کاربرد هوش مصنوعی در معماری و شهرسازی می‌پردازد، موضوعی بسیار نو و جذاب است که دانشگاه‌های پیشرو و تراز اول جهان بر روی آن کار می‌کنند.

محمدی پرور ادامه داد: مرکز معماری ایران، پژوهش و آموزش در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده و با دعوت از دکتر مرتضی رهبر، دوره‌های آموزشی کاربردی و  پژوهش محور  را تدوین کرده است که در نهایت به تجاری‌سازی ایده‌ها در سطح بین‌المللی منجر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: مرتضی رهبر، دارای مدرک دکترا و دانش آموخته دانشگاه ETH زوریخ، سوئیس است که  این دوره‌ها را بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مدت 120 ساعت، جمعه‌ها از ساعت 14 تا 19 در سال جدید اجرا خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران تصریح کرد: ارائه خدمات فنی و مهندسی معماری و شهرسازی، مبتنی بر ‌فرهنگ غنی و معماری اصیل ایرانی از جمله اهداف این مرکز است که در شهرهای مختلفی چون: اصفهان، یزد، کاشان، زنجان، مشهد، کرمان و ... دنبال می‌شود. این مرکز افتخار همکاری با مجموعه‌های مختلف علمی‌‌، فرهنگی و اجرایی داخل و خارج از کشور مانند سازمان جهانی ‌یونسکو، فرهنگستان هنر، بنیاد میرمیران، پژوهشکده فرهنگ هنر و ‌معماری، انجمن مفاخر معماری، انجمن دوستی ایران و فرانسه، خانه ‌هنرمندان، شهرداری‌های تهران و ... را نیز در کارنامه کاری خود دارد که قطعاً در سال جدید گسترش خواهد یافت.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌های این مرکز می‌توانند به مرکز معماری ایران واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه دهم، پلاک 18 مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 1444 8873 021‌ تماس حاصل کنند.