سرویس معماری هنرآنلاین:  در ادامه سلسله برنامه‌های پیرنگ خوانی و با حمایت موسسه ایوان، نشست تاریخ و معماری برگزار می‌شود.

در توضیح این نشست آمده است: در تاریخ معماری، معمارانی هستند که بر خلاف گفتمان رایج و غالب، در پی کشف و باز اندیشی معماری برخاسته‌اند؛ به عبارتی نه مغلوب فهم رایج زمانه از معماری بلکه در پی واکاوی و باز تعریف مقوله‌های رایج در معماری برآمده‌اند. در نشست هفتم و به عنوان آخرین نشست از خوانش نخست، به اندیشه‌ها و مکتوبات پیتر زومتور خواهیم پرداخت. وی با خوانش دوباره مفهوم اندیشه و تفکر در معماری، دیدگاه عقلی_احساسی نسبت به تاریخ برای معماران عرضه می‌کند. به راستی چه نسبتی میان معماری و تاریخ وجود دارد؟

در این نشست معماری بعد از ۱۹۶۰ میلادی با عنوان معماری و تاریخ توسط علی آبراکی، مهندس معمار و کارشناس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حضور در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است اما علاقه‌مندان باید نام و نام خانوادگی خود را به شماره تماس ۰۹۱۳۸۰۳۹۲۹۵ ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، نشست معماری و تاریخ دوشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ در خانه صفوی واقع در اصفهان، خانه صفوی، خیابان خاقانی نبش بن بست ۳۱ برگزار می‌شود.