سرویس معماری هنرآنلاین: به دنبال اعتراضات و واکنش برخی از معماران نسبت به طرح برگزیده پلاسکوی نو، ابوالفضل ملایجردی، برنده طرح نخست در این مسابقه با ارسال ویدئویی نسبت به این حواشی واکنش نشان داد.

او در توضیحات طرح خود نوشت: فضایی برای ستایش آب، پاکی، همدلی و ایثار... در کنار موضوع حادثه دل‌خراش پلاسکو و شهدای آتش‌نشان موضوع اهالی و کسبه پلاسکو برایم بسیار مهم بود! موضوعی که هر بار فراخوان طراحی داده می‌شد اغلب به فراموشی سپرده می‌شد! من هیچ اعتقادی به مجسمه و المان و معماری که صرفاً نمونه امضاء باشد ندارم! هیچ اعتقادی ندارم! مجسمه‌ها جولانگاهی می‌تواند باشد برای خالق آن در فضای مجازی و مجلات و دورهمی‌ها... در این ویدئو سعی کردیم نحوه دست یابی به ایده با استفاده از تصاویر دیاگرام و تلفیق معماری باستان با موضوع ایثار شهدای آتش‌نشان که این ایثار و حفظ و همدلی ریشه تاریخی در ایران زمین دارد را شرح مفیدی دهیم، تاریخ معماری ما سابقه چندین هزار ساله دارد و هیچ نیازی به رجوع به فرهنگ‌ها و معماری خارج از تاریخ و معماری خودمان در این پروژه نبود!

بام، فضای یادبود شهدای آتش‌نشان در نظر گرفته شده است. جایی که نه بعد از مدتی تعطیل خواهد شد و نه پاتوق دلالان ارز و متکدیان خواهد شد...