سرویس معماری هنرآنلاین: نشست "سازه‌های پنهان در معماری ایرانی" با مروری بر گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر فرهاد فخار تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛مهندس سید مهدی مجابی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت؛ دکتر غلامحسین معماریان، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت به عنوان سخنران و مهندس محمدمهدی کلانتری، مدرس دانشگاه سوره تهران به عنوان دبیر در این نشست حضور دارند.

این نشست تخصصی با موضوع بررسی "سازه‌های پنهان در معماری ایرانی" به‌ ویژه گنبدهای دوپوسته و نمونه موردی "گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان" که تکامل‌یافته‌ترین نمونه از این نوع گنبد در معماری ایران است، برگزار خواهد شد.

در ابتدای این نشست دکتر غلامحسین معماریان کلام خود را با عنوان "سیر تحول گنبدهای دوپوسته در معماری ایران" آغاز می‌کند. سپس مهندس محمدمهدی کلانتری به ارائه سخنرانی خود با عنوان "مستند نگاری، ساختار شناسی و آسیب‌شناسی گنبد دوپوسته مسجد جامع عباسی اصفهان" می‌پردازد و فیلم مستندی را از فضای بین دوپوسته گنبد این مسجد به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه دکتر فرهاد فخار تهرانی و مهندس سید مهدی مجابی، سخنان خود را با عناوین "سازه در گنبدهای دوپوسته" و "مرمت گنبدهای دوپوسته" سخنرانی خواهد داشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند یکشنبه ۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به تماشاخانه مهر واقع در تهران، انتهای غربی خیابان سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند.