به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: خوشبختانه دانشگاه استاد فرشچیان که از نتایج کمیسیون هنر و معماری است راه‌اندازی شد که اتفاق خوشایندی است. کمیسیون هنر  و معماری کمیسیون با ارزشی است و فعالیت‌های ارزشمندی دارد که چندان جلوه بیرونی نداشته است. اما این کمیسیون درباره مسائل هنر به طور جدی کار می‌کند.

مخبر دزفولی در ادامه گفت: ضرورت دارد که طرح آمایشی آموزش هنر در سطح آموزش عالی از سوی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان، پراکندگی رشته‌ای و جغرافیایی و شرایط اشتغال آنان در این طرح بررسی شود تا تصویری از وضعیت آموزش هنر در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: دانشگاه استاد فرشچیان از نتایج کار و فعالیت کمیسیون هنر و معماری است که به نتیجه رسید و در آینده نزدیک به صورت عملی در صحنه علمی کشور فعالیت می‌کند.

در ادامه این جلسه بهمن نامور مطلق، رئیس دانشگاه استاد فرشچیان گزارشی از روند راه‌اندازی این دانشگاه گفت: سال‌ها پیش بر اساس دغدغه‌ای که درباره هنرهای سنتی وجود داشت در گروه‌های سنتی فرهنگستان هنر مباحثی مطرح شد و استادان و هنرمندان به این نتیجه رسیدند که مشکل آموزشی در هنرهای سنتی وجود دارد چون آموزش هنر در دانشگاه‌ها به جریان‌های مدرن و معاصر هنر توجه دارد. خوشبختانه در چند سال اخیر کمیسیون هنر و معماری موضوع دانشگاه استاد فرشچیان را پیگیری کرد و تصویب شد و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفت که دانشگاه را راه‌اندازی کند. اساسنامه و نقشه راهی برای دانشگاه استاد فرشچیان نوشته شده است و در مرحله نخست سه رشته نگارگری، خوشنویسی و صنایع دستی در دانشگاه ایجاد می‌شود و سعی می‌شود درباره هنرهای سنتی و بومی گفتمان سازی شود.

در ادامه این جلسه پیش نویس سند سینما که از سوی کارگروه مشترک کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سینمایی کشور تدوین شده است مطرح شد و اعضای شورا درباره بخشی از این پیش نویس سند نظرات خود را بیان کردند.