سرویس معماری هنرآنلاین: نشست بررسی مقایسه‌ای "مقرنس در معماری ایران و شمال آفریقا" با نگاهی به تفاوت‌ها و شباهت‌های این موضوع معماری برگزار می‌شود.

در این نشست  پروفسور ژان مارک کاسترا jean-marc castera، هنرمندی با پس‌زمینه دانش ریاضیات است که در بین متخصصین مؤسس هنر هندسه-ریاضی نقوش اسلامی محسوب می‌شود، سخنرانی خواهد داشت. وی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در رشته ریاضی، در یک دوره آزمایشی پژوهش "ارتباط میان ریاضیات و هنر" شرکت کرد که در آن بر روی ریاضیات هندسه نقوش اسلامی مطالعات گسترده‌ای به انجام رسانید که حاصل آن در دو کتاب (اسلیمی، هنرهای تزئینی در مراکش (۱۹۹۹) و کتاب هندسه نرم؛ هنر هندسه عربی-آندلوسی) و مقالات منتشر شد.

در این نشست مقرنس در معماری امروز ایران و گذشته آن مورد مقایسه قرار خواهد گرفت و ابعاد مشترک این عنصر معماری با شمال آفریقا بررسی خواهد شد. 

دکتر حمیدرضا کاظم پور نیز پژوهشگر و مدرس دانشگاه علم‌ و‌ صنعت و دارای مدرک "معماری سنتی" از دانشگاه صنعتی مالزی (UTM) در بخش دیگری از این نشست سخنرانی خواهد کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۷ از ساعت 13 الی 15به آمفی تئاتر شهید مداح واقع در دانشکده علم و صنعت مراجعه کنند.

شایان ذکر است که پیش از این نشست، دوشنبه 5 آذرماه از ساعت 13 الی 15 نیز، همایشی با عنوان "هندسه پنج ضلعی در معماری ایران و غرب" برگزار خواهد شد که متعاقب آن نیز کارگاهی برای طراحی دست آزاد با حضور  پروفسور ژان مارک کاسترا در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد و در پایان به حاضران گواهی اعطاء خواهد شد.