سرویس معماری هنرآنلاین: در راستای بررسی پروژه‌های برتر سال 97، خانه هنر صفوی، نشستی در راستای بررسی پروژه‌های برتر سال جاری برگزار می‌کند.

در این نشست، "خانه آبان" با طراحی محمد عرب و واقع در اصفهان؛ "خانه مربع" به طراحی آمنه بختیار در اصفهان؛ "مدرسه نور مبین" از آثار آرش نصیری در سمنان و "خانه‌ای میان دو کاج" اثر کامبیز مشتاق گوهری از زاهدان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نشست، با حمایت موسسه ایوان و پس از پایان مسابقه جایزه با حضور معماران برتر سال، معماران پیشکسوت، معماران جوان و مطرح اصفهان و ایران، اساتید دانشگاهی، مسئولین کشوری، دانشجویان معماری، پیمانکاران و کارفرمایان و دیگر رشته‌های مربوطه برگزار می‌شود.

در تعریف این نشست آمده است: از آنجایی که اثر معماری برخوردار از روح و فرهنگ یک سرزمین،در تجلی کالبدی خود پیام آور بسیاری از عوامل محیطی پنهان جامعه است.موسسه ایوان پس از پایان مسابقه جایزه معمار اعلام نتایج با دعوت از برندگان و برگزیدگان این مسابقات در نمایش آثار آن‌ها ، نشستی با عنوان معماران برتر سال با اهداف علمی و فرهنگی ما را در برابر این پرسش می‌نشاند: که چگونه می‌توان بازاندیشی در اندیشه‌های پیشینیان داشت؟

اهداف و مزایای این رویداد عبارت‌اند از: ارتباط و تبادل نظر و اطلاعات بین معماران، ایجاد ارتباط بین معماران با معماران پیشکسوت، ایجاد ارتباط بین معماران برتر با کارفرما، تبادل نظر از طریق پرسش و پاسخ،  اندیشیدن به چگونگی رشد معماری زمینه گرا، تکوین اندیشیدن به تحول معماری ایران،      بررسی پروژه‌های برنده از الهامات و ایده اولیه و نحوه طراحی تا اجرا، چگونگی همکاری با کارفرما، چگونگی ارائه راه‌حل‌های خلاقانه با استفاده از ضوابط معماری و مصالح مطلوب،  آشنایی با مصالح و خدمات جدید و مدرن در حیطه معماری،  بررسی دلایل موفقیت رتبه‌های اول (پروژه‌های برتر) است.

در کنار آن نمایشگاهی از آثار شرکت‌کنندگان برنده و برگزیده در مسابقه جایزۀ معمار 97 برقرار می‌شود، سپس چهار معمار رتبه اول در چهار گروه عمومی، بازسازی، مسکونی تک‌واحدی و مسکونی آپارتمانی به معرفی پروژه‌های خود می‌پردازند.

در حاشیه این نشست، نمایشگاهی نیز از کلیه پروژه‌های برنده در مسابقه معمار 97 به نمایش گذاشته خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند پنج شنبه 24 آبان ماه ساعت 16 به خانه صفوی واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پتروس و وحید، جنب کوچه شماره 31 مراجعه کنند.

همچنین جهت ثبت نام، متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://evand.com/events/memaraward مراجعه کنند و یا جهت هماهنگی با شماره تلفن 0913803925 تماس حاصل نمایند.