سرویس معماری هنرآنلاین:در این فراخوان آمده است: سازمان زیباسازی شهرداری کاشان در راستای اهداف خود مبنی بر هویت بخشی و سامان‌دهی بصری و ارتقای کیفی میادین شهر، از کلیه معماران، طراحان و هنرمندان محترم دعوت می‌کند تا در طراحی میدان ورودی شهر و میدان کتاب شهر کاشان به صورت فردی یا گروهی اقدام به همکاری کنند.

در این فراخوان میدان ورودی شهر مد نظر قرار دارد. این میدان به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی شهر کاشان از سمت جاده قدیم قم و به عنوان بزرگ‌ترین میدان شهر به مساحت بیش از ۲۵۰۰۰ متر مربع واقع شده است، لذا از معماران و طراحان گرامی دعوت می‌شود  تا با در نظر گرفتن موارد ذیل نسبت به طراحی المان حجمی میدان مذکور اقدام کنند.

رویکردها در این مسابقه عبارت‌اند از: توجه به اهمیت ورودی شهر، در نظر گرفتن شرایط و کالبد فیزیکی میدان و رعایت مقیاس و تناسبات طرح، توجه به طراحی میدان و طرح فضای سبز، هماهنگی با زمینه‌های معماری، فرهنگی و تاریخی و نمادهای شهر کاشان(فرش، نساجی سنتی، گل و گلاب و…)، بهینه بودن از نظر اقتصادی و فنی(ماندگاری اثر در فضای باز)، توجه به دید اثر در شب و نورپردازی آن، اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی است.

 فضاسازی محل نصب اثر مورد تأکید بوده و هنرمند می‌بایست در صورت نیاز، طراحی پایه و محوطه نصب اثر و میدان را نیز ارائه کند.

 با توجه به وسعت میدان و اهمیت قرارگیری آن به عنوان ورودی شهر، طراح می‌تواند نسبت به پیش‌بینی کاربری‌ها و فضاهای قابل دسترسی میدان اقدام کند.

در طراحی بخش میدان کتاب نیز رویکردها عبارت‌اند از: طرح باید کاملاً منحصر به فرد، شاخص، دارای هویت و ویژگی‌های لازم جهت معرفی کتاب و فرهنگ مطالعه در سطح جامعه و شهر باشد، حفظ ارزش‌های فرهنگی و ارتقا کیفیت فضای شهری، توجه به اهمیت جایگاه فرهنگی شهر کاشان، هماهنگی با بستر و محیط اطراف و رعایت مقیاس و تناسبات طرح، بهینه بودن از نظر اقتصادی و فنی(ماندگاری اثر در فضای باز)، توجه به دید اثر در شب و نورپردازی آن، توجه به طراحی میدان و طرح فضای سبز، اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی‌برداری است.

ضمناً فضاسازی محل نصب اثر مورد تأکید بوده و هنرمند می‌بایست در صورت نیاز، طراحی پایه و محوطه نصب اثر و میدان را نیز ارائه کند.

کلیه مدارک در حداقل ۱ شیت ۷۰*۵۰ بر روی فوم برد و همچنین لوح فشرده (CD با کیفیت DPI 300 با فرمت jpg)، شامل مواردی چون: نقشه سایت پلان و نقشه مقاطع و نماها در صورت لزوم جهت معرفی بهتر طرح؛ معرفی سازه اجرایی و نحوه اجرا و مصالح؛  ارائه زوایای دید مختلف میدان و نورپردازی در قالب تصاویر سه بعدی؛ ارائه مبانی نظری و توجیه طرح (محتوا و فرم)؛ ارائه ماکت حجمی در مقیاس مناسب ارائه شود.

به منظور ایجاد شرایط همگون در فرایند داوری از ذکر نام هنرمند یا گروه در ذیل مدارک خودداری شود.

بر اساس این گزارش، به هر یک از آثار برگزیده اول، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت حق امتیاز طرح پرداخت خواهد شد.

سید مجتبی موسوی، عباس اکبری، سعید طالعی و اعظم السادات رضوی زاده در این مسابقه به عنوان داور حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 10 آذرماه مدارک خود را به دبیرخانه واقع در: کاشان، میدان قاضی اسدالله، سازمان زیباسازی کاشان ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.kashanzibasazi.ir مراجعه کنند.

شایان ذکر است، نتایج داوری آثار پس از بررسی، ۱۵ آذر ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.