به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده عملیات بازسازی خانه تاریخی "بانک توکلی" آغاز می‌شود، افزود: در این عملیات سقف‌های تخریب شده مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این خانه از بزرگترین خانه‌های قدیمی شهر کرمان است، اظهار کرد: قدمت این خانه به دوره قاجاریه بازمی‌گردد که دارای تزئینات معقلی، آجرهای قالبی و حوض خانه زیبایی است.

فرخی با تأکید بر اینکه امسال تعداد دیگری از خانه‌های تاریخی استان کرمان مرمت می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از این خانه‌ها با تغییر کاربری به سفره خانه و یا اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه با تغییر کاربری هر بنای تاریخی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای حداقل 10 تا 15 نفر فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه گذاری می‌توان بیشترین اشتغالزایی را ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، خانه بانک توکلی مربوط به دوره قاجار است و در کرمان، سه راه مطهری، کوچه امیرکبیر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شماره ثبت ۱۱۶۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.