به گزارش هنرآنلاین، خبرنگاران محترم همه حوزه‌های خبری می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری با یک همراه، از این دو مجموعه دیدن کنند.

گفتنی است، مجموعه ملک الشعرای بهار، موزه مکتب کمال‌الملک، تالار موزه منیر فرمانفرمائیان که نخستین تالار موزه به نام یک زن هنرمند ایرانی محسوب می‌شود، مجموعه مجسمه مینیاتورهای مردم‌شناسی جهانگیر ارجمند، سردیس فردوسی، مجموعه و تالار محمود روح الامینی، مجموعه آثار مینیاتور و معرق چرم استاد علی اسفرجانی، نقاشی دیواری بزرگ صف سلام فتحعلیشاهی، اتاق کاشی‌های باغ نگارستان و کافه و رستوران روحی از دیدنی‌های موجود در باغ موزه نگارستان هستند.

همچنین، خانه و موزه مقدم مربوط به اواخر دوره قاجار است و در ضلع شمالی خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۹۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این خانه در سال ۱۳۵۱ از سوی محسن مقدم پسر احتساب‌الملک به دانشگاه تهران اهدا شد. محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ درگذشت و پس از مرگ همسر ایشان در سال۱۳۶۹، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت.

مقدم از بنیان‌گذاران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و استاد ممتاز این دانشگاه بود. نشان دانشگاه تهران را که با الهام از تاریخ و فرهنگ کهن ایران طراحی کرده‌است، علی‌رغم همه تحولات دهه‌های اخیر، هنوز هم بر سردر دانشگاه باقی است.