سرویس معماری هنرآنلاین، امیر هوشنگ للهی، مدیر موزه عکسخانه که کیوریتوری این نمایشگاه را بر عهده داشت، در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: از سال 95 با تعدادی عکاس جوان، جویای نام  و سخت‌کوش قرار گذاشتیم تصویر تهران معاصر را ثبت و ضبط کنیم. برای انجام این پروژه مقرر شد از مراکز عمومی مهم(ترمینال‌ها، مراکز خرید، بیمارستان‌ها، مراکز فرهنگی و...) تصاویری در زمان حاضر عکاسی شود. به همین خاطر سال 95 از ترمینال‌های شهر تهران عکاسی و در سال 96 نمایشگاهی با عنوان "مسافران" درموزه عکسخانه شهر دایر شد. ضمن این‌که با انجام این پروژه تعداد زیادی تصویر از ترمینال‌های تهران در آرشیو تصویری موزه به یادگار ماند. همان سال 96 مقرر شد برای سال 97 از مراکز خرید عکاسی شود. قرار بود با این تصاویر آرشیو تصویری ماندگاری از تهران معاصر و سبک زندگی جدید مردم و اشتیاق‌شان به مصرف و مصرف‌گرایی ثبت شود. به همین دلیل 5 عکاس جوان کار سختی انجام دادند. چندین ماه در 8 مرکز خرید بزرگ شهر تهران رفت و آمد کردند و عکس گرفتند. 8 مرکز خرید عبارت بودند از : ارگ تجریش، تندیس تجریش، تیراژه سبلان، تیراژه اشرفی اصفهانی، چهارسو، کوروش، صبا گمرک، سون سنتر هفت حوض.

حاصل تلاش 5 عکاس جوان این مجموعه اکنون بر روی دیوارها نصب شده است اما به جز این عکس‌های برگزیده، عکس‌های بیشتری از مراکز خرید گردآوری و در آرشیو موزه به یادگار نگه‌داری شد. امیدوارم با ادامه این روند این امکان میسر شود تا از زیست مردم شهر تهران در نیمه دوم دهه 90 شمسی، آرشیو مناسبی تهیه شود. به این ترتیب هم می‌توان بر روی تصویر و وضع موجود مطالعه کرد و هم در سال‌های آینده با بازگشت و دیدن این تصاویر فرصتی برای مطالعه و بازاندیشی در وضعیت‌مان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه گروهی عکس مراکز خرید، حاصل تلاش عطار رشیدیانی، مژده افروشه، مهدیه دقیقی، میلاد موسوی و روح الله ابراهیمی است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 11 مرداد ماه همه روزه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 13 و 14 الی 18 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز مراجعه کنند.