سرویس معماری هنرآنلاین، معماری و پیچیدگی های موجود در آن همواره نیازمند یک نگاه تیزبین انسانی است اما یقینا در دنیای امروز و با وجود رشد تکنولوژی می توان بخش هایی از این هنر صنعتی و کاربردی را به شکلی بهتر و زیباتر مدیریت کرد. در این میان نیز یقینا آنچه که باید بیش از هر چیزی به آن توجه کرد، شناخت نرم افزارهایی است که برای معماران و بر مبنای نیازهای این بخش طراحی شده است. در ادامه این مطلب چند مورد از بهترین های معماری را به شما معرفی می کنیم که قطعا خالی از لطف نیست.

 

خلق دنیای سه بعدی در تری دی مکس 3D Max

استفاده از طرح‌ های اسکیس برای ترسیم طرح و ارائه آن به مشتری همیشه رواج داشته است و حتی میتوان گفت امروز هم خیلی از طراحان با اشتیاق بیشتری از این شیوه استفاده می‌ کنند. اما طراحی به وسیله برنامه‌ های سه‌ بعدی مثل تری ‌دی ‌مکس و یا برنامه ساده ‌ای مثل گوگل اسکچ ‌آپ به طراحان و همچنین مشتری ‌های‌ شان کمک می‌ کند که تمام زوایا و ابعاد طرح را قبل از هر اقدامی، به خوبی ببینند و هیچ نکته جزیی و اصلاحی را به بعد از زمان اجرا پروژه موکول نکنند، که این باعث جلوگیری از دوباره‌ کاری می ‌شود و عامل مهمی در صرفه‌ جویی زمان و هزینه های مالی است.

DSC02054

مدل‌ سازی کامپیوتری

مدل‌ سازی با استفاده از برنامه ‌هایی مثل اتو دسک رویت، به طراح اجازه می‌ دهد که نقص ‌های طرح را در آورده، و بر حسب اطلاعات وارد شده، در مورد ساخت و مصالح، به اصلاح طرح خود بپردازد، و به این ترتیب در زمان خود صرفه‌ جویی کند.

 

تحلیل انرژی ساختمانی

برنامه ‌های مهندسی معمولا از قابلیت‌ هایی مثل تحلیل جریان انرژی در ساختمان بر خوردارند، و طراح با استفاده از آنها می ‌تواند نقص‌ هایی را که در طرح معماری وجود داشته باشد را با استفاده از امکانات خود در چیدمان و انتخاب مصالح داخلی، بر طرف کند و به این شکل نقش مهمی را که یک طراح می تواند در جلو گیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌ ها داشته باشد را ایفا می کند.

برنامه ‌های طراحی به غیر از قابلیت طراحی، مقدار قابل توجهی طرح‌ های از پیش تهیه شده از تجهیزات ( تجهیزات موجود در سرویس ‌های بهداشتی، اقسام تجهیزات گرمایشی و ... ) و مبلمان ( اشکال مختلف صندلی‌ ها، تخت‌ ها، میز ها و ... ) را در اختیار کاربر قرار می ‌دهند که با استفاده و چیدمان آنها در طرح، طراح می ‌تواند نقشه ‌ای کما بیش منطبق با طرحی که قرار است اجرا شود، تهیه و به مشتری ارائه کند. به این ترتیب پیش از اجرا می‌ شود حتی محل چیدمان مبلمان در یک محیط، و رنگ کف‌ پوش‌ ها، دیوار ها و پرده‌ ها را تعیین کرد. اکثر این برنامه‌ ها از قابلیت رندر گرفتن یا ترجمه این طرح‌ ها به نوعی عکس، برخوردار هستند، و مشتری می‌ تواند توسط تصاویر ارائه شده، سفارش خود را پیش از شروع به اجرا، تمام و کمال مشاهده کند.

Arch2O-7-top-design-programs-06-600x316

مدیریت پروژه

پس از اتمام طراحی، نوبت به بر آورد هزینه ها می رسد. برنامه ‌هایی مثل مجموعه مایکرو سافت آفیس یا مجموعه ادوب کری‌ ایتیو، به شما کمک خواهند کرد که در مواردی مثل جدول برنامه یا هزینه‌ ها، برنامه ‌ریزی کنید.