به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، مهندس علیرضا قهاری، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران، دکتر حسین سلطان‌زاده مدرس، پژوهشگر و عضو انجمن مفاخر معماری کشور، دکتر ناصر تکمیل همایون، استاد دانشگاه و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و دکتر بهار مختاریان عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان سخنرانان این پنل تخصصی هستند.

برخی از فصل‌های این کتاب نظیر ویژگی‌های معماری و شهرسازی در شاهنامه، گروه‌های اجتماعی، دژها، شهرها و ایوان مداین در شاهنامه، خصوصیات طراحی معماری (ایوان، گنبدها، شبستان‌ها)، طراحی شهری (بخش‌های اصلی شهر و میدان‌ها و نیز الگوی سکونت‌های تاریخی، سلسله مراتب دینی، اجتماعی، انواع فضاها، شهر زنان در شاهنامه در این پنل تحلیل و بررسی می‌شوند.

"معماری و شهرسازی ایران به روایت شاهنامه فردوسی" کتابی است مشتمل بر 4 فصل و 5 پیوست که توسط انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی در 1000 نسخه به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای 20-22872818  داخلی 102 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.