سرویس معماری هنرآنلاین، میلاد مهدی، مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران از اجرای برنامه‌ای متفاوت به مناسبت روز معمار در این مرکز خبر داد و در این باره گفت: به مناسبت روز معمار، مرکز معماری ایران در روز چهارم اردیبهشت ماه برنامه متفاوتی را اجرا خواهد کرد.

او افزود: در این برنامه برای نخستین بار گفتمانی با موضوع خطاهای معماری برگزار می‌شود که طی آن رضا صیادان، سارا کلانتری و محمدرضا نیکبخت سه معمار برجسته و شناخته شده به سخنرانی می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران ادامه داد: این پنل که از ساعت 17 عصر روز چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و تا 19 ادامه دارد معماران از خطاهای خود سخن می‌گویند.

مهدی از برگزاری بخش دیگری تحت عنوان مسابقه ماراتن معماری خبر داد و در این باره گفت: در بخش دیگری از برنامه‌های این روز ما مسابقه معماری را تحت عنوان ماراتن طراحی هفت ساعته معماری خواهیم داشت که در آن دانشجویانی که ثبت نام کرده‌اند، حضور دارند.

او با اشاره به اینکه حضور در چنین مسابقه‌ای کاملاً رایگان است، اظهار کرد: دانشجویان و علاقه‌مندان به حضور در این بخش با ثبت نام در سایت مرکز معماری ایران می‌توانند به صورت رایگان حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران توضیح داد: این مسابقه با راهنمایی و حضور دو معمار برجسته بین‌المللی کوروش و امیرحسین حاجی زاده از ساعت 10 صبح روز چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و به مدت هفت ساعت ادامه دارد.

مهدی تأکید کرد: موضوع این مسابقه به صورت کاملاً محرمانه خواهد بود و همانند کنکور در روز اجرای آن به شرکت کنندگان اعلام می‌شود. برگزیدگان این بخش نیز در پایان این برنامه اعلام می‌شوند و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

او از برگزاری مسابقه دیگری در بخش عکاسی خبر داد و افزود: در بخش دیگری از برنامه‌های روز معمار ما مسابقه عکاسی را با نام نامعمار داریم که در آن هر فردی اعم از اینکه معمار باشد یا نباشد می‌تواند نامعمارانه ترین بنا را از نظر خود عکاسی و برای ما ارسال کند.

مدیر روابط عمومی مرکز معماری ایران ادامه داد: از بین آثاری که توسط مردم با گوشی یا دوربین، عکاسی شده است، اثری انتخاب شده و در نهایت نامعمارانه ترین بنای ایران نیز توسط کارشناسان اعلام می‌شود.