سرویس معماری هنرآنلاین، گاتانو سلری، معمار فضاهای سبز و رئیس طراحی پَن در میلان، توجه به طبیعت در زندگی شهری امروز را امری ضروری خواند و در این باره گفت: دنیای امروز بیش از هر زمانی نیازمند توجه به طبیعت است زیرا این عرصه به کاهش استرس و فشار زندگی شهری کمک می‌کند به همین خاطر تمایل اصلی من به سمت بازسازی و بازآفرینی فضاهای مدرن شهری با استفاده از المان‌های سبز است.

او پتانسیل تهران را در استفاده از المان‌های سبز قابل توجه خواند و در این باره بیان کرد: تهران یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیاست، بنابراین طبیعی است که این شهر هم به خاطر وسعت و هم نیاز شهروندانش، به برنامه‌ریزی وسیعی برای ایجاد و توسعه فضای سبز شهری نیازمند است.

این معمار تصریح کرد: من فکر می‌کنم با توجه به فضایی که در تهران دیده‌ام، فرصت و پتانسیل این شهر بالاست، بنابراین نیاز به معماری سبز در فضای مدرن آن شدیداً احساس می‌شود.

سلری سطح پروژه‌های اجرایی در ایران را قابل توجه خواند و گفت: من خودم را به معماری فضای سبز محدود کرده‌ام، بر همین اساس نیز  هنوز فرصت نکرده‌ام پروژه‌های خاصی را ببینم اما بدیهی است که توسعه و ایجاد فضاهای سبز در ایران و به خصوص تهران یک ضرورت است.

او افزود: هماهنگی و ارتباط معماران با شبکه بین‌المللی که در این زمینه وجود دارد، برای شناخت مسیرهای جدید و اجرای پروژه‌هایی که می‌تواند در کلان‌شهرها مفید واقع شوند، یک ضرورت است.

این هنرمند تصریح کرد: من فکر می‌کنم که معماران ایرانی در سطح بین‌المللی، نسبت به گذشته بیشتر دیده‌شده‌اند و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده البته این عرصه هنوز جای کار دارد.

سلری درباره بازسازی فضای سبز خیابان ولیعصر گفت: من فرصت زیادی برای بازدید از پروژه‌های ایران نداشته‌ام؛ البته ما یک همکاری در زمینه بازسازی و ترمیم فضای سبز خیابان ولیعصر با مسئولان و مدیران ایرانی پیش رو داریم.

او ادامه داد: در این طرح که مربوط به احیای فضای سبز این خیابان است، من سعی کردم که طرحی تازه ارائه کنم اما نحوه اجرای قدیمی و فضای سبز این خیابان بر روی من بسیار تاثیرگذاشت؛ زیرا من با ایده خاص خودم آمده بودم اما مطمئناً با دیدن تاریخچه این اجراها ایده خود را تغییر خواهم داد.

این معمار تأکید کرد: با دیدن شکل قدیمی خیابان ولیعصر، من پروژه را متفاوت‌تر اجرا خواهم کرد و به خاطر شکل مثبت این پروژه که در گذشته اجرا شده است، سعی می‌کنم طرحی مدرن را با نگاه به گذشته این فضا اجرا کنم.