به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه خبری دیده بان علم ایران، آکادمی سلطنتی قدیمی‌ترین موسسه هنری در انگلستان است که برجسته‌ترین چهره‌های هنری انگلستان در آن عضویت دارند.

این موسسه امسال نخستین دوره جایزه سالانه معماری خود را برگزار کرد که هیات داورانی متشکل از ریچارد راجرز، لوییزا هوتون، محسن مصطفوی و … از بین ۱۰۰ دفتر معماری نامزد شده از سراسر جهان پنج دفتر را به دلیل نوآوری و تعالی فرهنگ معماری نامزد دریافت جایزه کردند.

علیرضا تغابنی متولد ۱۳۵۶ تهران است که از سال ۱۳۸۳ به صورت مستقل به طراحی و تمرین معماری می‌پردازد. او در سال ۱۳۸۷ با مشارکت، دفتر رازان را تاسیس و مدیریت  کرد و در سال ۱۳۸۸ دفتر معماری "دیگر" را پایه‌گذاری کرد که هم اکنون دفتر وی با این نام مشغول فعالیت است.

از جمله آثار برجسته تغابنی، خانه شریفی‌ها در دروس تهران است. این خانه چرخان یکی از شناخته شده‌ترین پروژه های مسکونی معاصر ایران در جهان است. این پروژه توانسته رتبه اول فضاهای مسکونی جایزه معمار ۹۲ و جایزه معمار خاورمیانه در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص دهد.

1

پروژه دیگر تغابنی که در دل طبیعت بکر منطقه لواسان تهران قرار دارد، در سال ۱۳۸۷ برنده جایزه معمار شده است. به گفته طراح این پروژه، ساختمان قرار بود ساده و در عین حال ایمن باشد. منظره بی‌نظیر روبرو این پروژه باعث شد تا این طراح به این نتیجه برسد تا ساختمان قابی زیبا باشد بر چشم‌انداز منطقه، پس ساختمان را به شکل دو قوطی طراحی کرد که نشیمن و آشپزخانه در بالا و اتاق خواب‌های در پایین قرار گرفته‌اند، لته‌های چوبی روی نما را شکاف خورده طراحی کردند تا منظره زیبا را از دست ندهند.

2

ویلای کوهسار در کردان نیز پروژه دیگر این معمار است که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این خانه با ۱۰۴ متر مربع مساحت در یک محوطه وسیع دارای چشم‌انداز زیبای کوه‌های البرز  است.

3