سرویس معماری هنرآنلاین: " ژیل ساسیه" و "آندره پروتا" معماران یک استودیو کانادایی به عنوان برنده مدال طلای موسسه معماری کانادا معرفی شدند. این بالاترین نشانی است که موسسه معماری کانادا به صورت سالانه به فرد یا گروهی از معماران که سهمی  قابل توجه در معماری پایدار در کانادا دارند اعطا می‌شود.

همچنین"تأثیر پایدار بر تئوری و عمل گرایی معماری، همچنین برتری در تحقیق و آموزش و پرورش در عرصه معماری از جمله معیارهایی است که برای کسب مدال طلای موسسه معماری کانادا تعیین شده است.

استودیو "ساسیه و پروتا" در سال 1988 در مونترال تأسیس شده و در طول 30 سال فعالیت خود در بالاترین سطوح معماری این کشور حضور داشته است. این استودیو مجموعه ای از پروژه‌های مختلف و با اهمیت را در کانادا و دیگر نقاط جهان به ثمر رسانده است.

در بیانیه هیأت داوران جایزه موسسه معماری کانادا در ارتباط با این انتخاب آمده است: " ساسیه و پروتا برای چندین دهه کیفیت بالایی را در فعالیت‌های معماری‌شان ایجاد و حفظ کرده‌اند. آن‌ها یکی از استودیوهایی هستند که در سطح ملی و بین المللی به واسطه فعالیت‌ها و ایده‌های مبتکرانه و جالب توجهشان شناخته شده‌اند.  این خصیصه ای کم نظیر محسوب می‌شود که بتوانید به طور مداوم زیبایی و خلاقیت را در فعالیت هاتداوم بدهید و به آن وفادار باشید."

از پروژه‌های کلیدی این استودیو می‌توان به سینماتک شهر کبک در سال 1997، پاویون اصلی ملل در باغ گیاه‌شناسی مونترال در سال 2001، دانشکده علوم دارویی یو بی اس در سال 2012، ساختمان علوم "آن ماری ادوارد" در کالج جان آبوت در سال 2012 اشاره کرد. از تازه‌ترین پروژه‌های اجرا شده این استودیو نیز می‌توان مجتمع ورزشی سنت لوران در سال 2017 را برشمرد.

" ژیل ساسیه" و "آندره پروتا" هر دو در مدرسه معماری دانشگاه لووال در شهر کبک تحصیل کرده‌اند.

در میان برندگان سسال های پیش این جایزه معتبر نام معماران سرشناسی چون فرانک گری، ریموند موریاما، فیلیس لامبرت و موشه سفدی نیز به چشم می‌خورد.

منبع: آرک دیلی