سرویس معماری هنرآنلاین: نشریه محلی لاس وگاس رندرهای اولیه پروژه طراحی سالن اپرا و کنسرت کروی با قابلیت نمایش 360 درجه را ارائه کردند که دارای پوسته‌ای دو طرفه است که هر دو سمت کره می تواند تصاویر متفاوتی را به نمایش بگذارد.

گنجایش نهایی این مجموعه  23 هزار نفر خواهد بود. کره لندن قرار است که نزدیک دهکده المپیک استراتفورد قرار بگیرد که از فضای لازم برای ساخت چنین پروژه ای برخوردار است. جزئیات بیشتر ساخت این پروژه اواخر امسال منتشر خواهد شد.

شرکت مدیسون اسکوئر گاردن یکی از بزرگ‌ترین برگزارکننده‌های رویدادهای فرهنگی هنری در دنیاست که به برگزاری کنسرت های بزرگ و اپراهای چشم‌نواز شهرت دارد. این گروه برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را با ساخت دو فضای اجرایی عظیم در دو نقطه دیگر دنیا با عنوان کره‌های جهان‌نما ارائه کرده است. پروژه جدید این گروه شامل دو کره بزرگ است که فضایی بسیار متفاوت و استثنایی را از مکانی برای نمایش کنسرت یا نمایش ارائه داده است.

این فضاهای کروی شکل توسط شرکت پیمانکاری Populous واقع در کانزاس سیتی آمریکا طراحی و اجرای می شود و برنامه ای منظم برای ساخت آنها پس از شهرهای لندن و لاس وگاس وجود دارد.

طبق برنامه این کمپانی شهرهای بزرگی که از برنامه‌های فرهنگی هنری استقبال می‌کنند برای ساخت این سازه عظیم در نظر گرفته شده‌اند. طبق اعلامیه مطبوعاتیاین نشریه، کره های MSG  قابلیت‌هایی مانند نامحدود بودن در ارائه تصویر نمایش، آکوستیک و امکانات محتوایی، و پخش تصاویر سه بعدی در ابعادی بزرگ را دارا است.

منبع: آرل