سرویس معماری هنرآنلاین: عنوان طرح برتر رقابت طراحی برای بازسازی مسکن موصل پس از جنگ  از میان ۲۲۳ طرح شرکت کننده به معماران ایرانی رسید.

طرح پیشنهادی مینا سعادت فرد و علی ارزاقی از استودیو معماری گرید  موفق به کسب عنوان طرح برتر در این رقابت شده است.

این طرح پیشنهاد موقعیت قرارگیری پروژه در بخش شمالی شهر قدیم موصل است که آسیب‌های عمده‌ای در طول جنگ اخیر دیده است. کانسپت اصلی پروژه تولید یک میان فضای شهری افقی در این لایه مخروبه با بلند کردن سطح پروتوتایپ‌های مسکونی از زمین است. به بیان دیگر تولید یک سطح موازی در بالا و فعال کردن ووید میان دو سطح با تراکم انسانی ایده اصلی پروژه را شکل داده است. کف پروژه از زمین برخاسته و میدان- بازاری باز و پویا در لایه‌ای افقی تشکیل داده که بستری برای بازیابی حیات دوباره اقتصادی ساکنین، تولید تجربه‌ای امن، شفاف و پایدار از شهر را مهیا می‌کند.

این میان-سطح شهری بر روی پلتفرمی وسیع قرار گرفته که حدود چند پله از کف اصلی شهر بالاتر است. این پلتفرم مرتفع با ضایعات ساختمانی باقیمانده از تخریبات جنگ پر شده است که رویکردی در پاسخ به معضل جابه‌جایی این میزان عظیم ازضایعات است. سازماندهی فضایی میان عناصر سازه‌ای پروژه به شکلی برنامه‌ریزی شده تا فرصت‌های فضایی متنوعی برای فعالیت‌های شهری ایجاد کند. برخی از مخروبه‌های دارای ارزش تاریخی یا معماری در میان دیواره‌های سازه‌ای و فضای خالی بازار برای حفظ خاطره تاریخی شهر  به عنوان موزه‌ای زنده و بدون حصار باقی مانده و حفظ شده‌اند.