سرویس معماری هنرآنلاین: یک استودیو معماری در استرالیا اکوسیستمی را طراحی کرده که راه حلی عملی و مدرن برای زیستن در یک فضای آرمانی پیشنهاد می‌دهد. این طرح پیشنهادی از مجموعه ابداعاتی است که در چتر یک فعالیت بین‌المللی با عنوان " airbnb" ترکیب‌بندی‌های تازه‌ای از عناصر زندگی معاصر و تکنولوژی‌های روزآمد را به جهان ارائه می‌دهد.

اکوسیستمی که طراحان استرالیایی در این مجموعه عرضه کرده‌اند، اتوپیایی را شکل می‌دهد که در آن همه عناصر زندگی در مشارکتی زنجیره‌وار با یکدیگر تعامل دارند که چرخه‌ای دائمی و پویا را برقرار می‌کنند.

ساختار پایه‌ای این فضا بر پایه استفاده از آجر به عنوان متریالی طبیعی شکل گرفته و محفظه‌ای مشبک از این ساختار محافظت می‌کند.  

زنجیره‌ای از مکانیزم‌های خودکار، تولید غذا برای ساکنین این مکان را فراهم می‌کنند. عمده مواد غذایی از طریق باغ و کشتزارهایی که در فضای این سکونتگاه در نظر گرفته شده تأمین می‌شود و زیستی آرمانی و خودکفا را امکان‌پذیر می‌کند. برای تأمین آب آشامیدنی مجموعه نیز یک سیستم خودکار که آب باران را جمع‌آوری می‌کند تعبیه شده است.

ساکنین این فضا خواهند توانست محصولات کشاورزی و غذایی تولید شده را  از طریق یک دستگاه فروش خیابانی به مشتریان عرضه کنند؛ سیستمی که اجازه می‌دهد ساکنان در عین خودکفایی حداکثر پایداری را در سکونتگاهی با کیفیت بالا و امکان درآمدزایی تجربه کنند.

ارائه این کانسپت در عرصه عمومی با هدف جلب همکاری‌های خلاقانه در سراسر جهان، همچنین معرفی استعدادهای نوظهور در زمینه طرح‌های نوآورانه به نمایشگاه‌ها و رویدادهای حوزه معماری و تکنولوژی صورت گرفته است.

منبع: دیزاین بوم