سرویس معماری هنرآنلاین: استودیو "رنزو پیانو" طرح‌های جدیدی از طرح مرکز بزرگ فیلمسازی محوطه دانشگاه میراکل لس‌آنجلس منتشر کرد. این پروژه  که به نام موزه هنرهای نمایشی نامگذاری شده  به عنوان یک مرکز فرهنگی آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طرح جدید رنزو پیاده یک کره نیمه‌شفاف است که در مرکز آن یک سالن تئاتر با گنجایش هزار نفر قرار دارد و بام آن شامل یک تراس شیشه‌ای است.

بیش از چند نمایشگاه موقت، دو سالن اختصاصی برای سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های موقت، کلاس‌های آموزشی و فضای رویدادهای عمومی تعبیه شده است. این مرکز فرهنگی قرار است به عنوان مقر بررسی هنر و سینما به شیوه علمی باشد و به صورت تخصصی به مباحث فیلم‌سازی و تاریخچه سینما بپردازد. این موزه همچنین میزبان کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی توسط هنرمندان و رویدادهای ویژه‌ای خواهد بود.

تامین اعتبار ساخت این موزه در قالب هدایای مالی شخصیت‌ها  و موسسات عمدتاً سینمایی صورت پذیرفته است. "تام هنکس"، "باب ایگر"‌ و "آنت بنینگ" هیات جذب کننده این اعتبارات را تشکیل می دهند. یکی از این کمک ها اهدای مبلغ 25 میلیون دلار از سوی"دیوید گافن" برای احداث این موزه سینمایی است و به همین دلیل تئاتر موزه جدید آکادمی اسکار به نام "دیوید گافن" نامگذاری خواهد شد.

"گیل آن هرد"، تهیه‌کننده و عضو هیئت مدیره این مرکز هنری، "جرالد شوارتز" مدیر کمپانی "آنکس" و بنیاد خانوادگی "سیمون/مان" نیز هر یک پنج میلیون دلار به این پروژه اعطا کردند.

LA's renzo piano-designed academy museum to open in 2019

renzo piano academy museum

منبع: آرک دیلی