سرویس معماری هنرآنلاین: استودیو "دیوید چیپرفیلد" برنده رقابت طراحی برج "الب تاور" با ارتفاع 230 متر در شهر هامبورگ شده است. این برج که بلندترین ساختمان شهر خواهد بود، با کاربری‌های تجاری شامل هتل، رستوران و فروشگاه‌های متعدد خواهد بود.

این ساختمان که  با زاویه ای منحنی به سمت بالا گرایش دارد یک فرم قدرتمند را به خط افق هامبورگ اضافه می‌کند.  در پایه این ساختمان، تعدادی از اتصالات شهری شکل می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایستگاه قطار و مسیری برای دوچوخه سواری اشاره کرد. برج هامبورگ همچنین از طریق این محوطه دسترسی به فضای عمومی شهر را امکان پذیر می‌کند.

نمای شفاف این ساختمان دارای صفحه ای از پانل‌های رنگی است که برای حفاظت از نورخورشید عمل می‌کنند. علاوه بر این، نورپردازی مفهومی این بنا که توسط استودیو اسپیس در همکاری با " اولافور الیسون" و سباستین بمن" طراحی شده، این ساختمان را به یک "مجسمه جنبشی" تبدیل خواهد کرد.

دیوید چیپرفیلد درباره برنده شدن طرحش در این رقابت گفت: "ما خوشحالیم که در رقابت طراحی این پروژه برنده شده‌ایم. همچنین خوشحالیم که مجدداً برای انجام پروژه ای به هامبورگ دعوت شده‌ایم. به عنوان یک استودیو معماری آگاه هستیم که کیفیت انجام چنین پروژه‌هایی هرچه بیشتر باید ابعاد مدنی را که با پیچیدگی‌های شهری درگیر هستند، در اولویت قرار دهند.

برج "الب تاور" که استودیو "دیوید چیپرفیلد" برای طراحی آن انتخاب شده، بخشی از پروژه توسعه کرانه رودخانه هامبورگ است. به تازگی برج " الب فیل" سالن  جدید کنسرت هامبورگ با طراحی " هرزوگ و دی مورن" این مکان طراحی شده است.

David Chipperfield Architects Selected to Design Tallest Tower in Hamburg,Courtesy of David Chipperfield Architects

منبع: آرک دیلی