سرویس معماری هنرآنلاین: احمد زهادی مدیر مسوول فصل‌نامه 2A  در این خصوص گفت: این شماره اختصاصی مجله به عنوان مرجع علمی و تخصصی برای معماران و دست اندرکاران آن حرفه در حوزه داخلی و بین‌المللی است، که حاصل آن پیشبرد نقش ارزنده معماری در هر دو قاره است.

 او افزود : مراسم اهدای جوایز همراه با کنفرانس بین‌المللی جایزه معماری آسیا 2017 در شهر برلین و در روز 20 اکتبر در محل استرل برلین برگزار گردید و  شرکت کنندگان در جایزه معماری آسیا 2017 به تعداد 457 پروژه و از 24 کشور بوده است که جمعاً 162 پروژه به عنوان کاندیدای دریافت جایزه (پس از دوره اول داوری) معرفی شده و پس از اعلام نهایی در مرحله دوم 22 رتبه اول تا سوم و در هفت گروه ساختمانی معرفی گردیده‌اند.

طراحی (ایده و خلاقیت)، مطالعات و تحلیل برخاسته از بستر و محیط، دستاوردهای فنی، کاربرد خلاقانه فرآورده‌ها و مصالح ساختمانی، پایداری محیطی، بازنمایی هویت فرهنگی –  اجتماعی، مسئولیت اجتماعی / مشارکت و ارتباط مردمی – اجتماعی - شهری، اثر گذاری و انعکاس ، شرایط و مشخصات اقتصادی و در نظر گرفتن پیشنهادات و راهکارهایی بر مبنای شرایط و احتیاجات جغرافیایی و فرهنگی از سوی معماری معاصر، معیارهای ارزیابی پروژه‌ها بوده‌اند.

او در انتها افزود: مقدمه ای از جایزه معماری آسیا 2018 و دلایل همراه با دیدگاه‌های اهمیت تغییر واژه جایزه از جهانی به قاره‌ای، در این شماره به طور کامل تشریح شده است .

 فصل‌نامه بین‌المللی 2A برگزار کننده این رویداد است و "BEUTH HOCHSCHULE FUR TECHNIK BERLIN" همکار علمی دانشگاهی، همچنین NAX (Network for Architecture Exchange)  همکار فرهنگی جایزه هستند.