سرویس معماری هنرآنلاین: از امسال در یک دورۀ سه‌ساله یک گروه مالزیایی فعال در حفاظت شهری، با جایزۀ سال ۲۰۱۸ یونسکو آسیا-اقیانوسیه همکاری خواهد داشت و میزبان هیئت داوران سالانۀ آن در شهر پنانگ مالزی خواهد بود.

جایزۀ سال ۲۰۱۸ یونسکو آسیا-اقیانوسیه برای حفاظت میراث فرهنگی، تلاش‌های افراد و نهادها که می‌تواند سرمشق قرار گیرد را، در حوزه‌های مرمت و حفاظت ساختمان‌ها، مکان‌ها، و آثار واجد ارزش میراثی در این منطقه پاس می‌دارد. پروژه‌های برگزیده بر مبنای بازنمایی فهمی عمیق از مکان، دستاوردی محکم در فناوری، و تأثیرات اجتماعی و سیاسی مهم‌ قضاوت خواهند شد.

شرط شرکت در مسابقه به پایان رسیدن پروژه در طی ده سال گذشته است. خانه‌ها، بناهای تجاری و اداری، شهرها و روستاهای تاریخی، محوطه‌های باستان‌شناختی، و مناظر فرهنگی از جمله مواردی تعریف شده‌اند که قابلیت ارائه در این رویداد را دارند.

طرح‌های برگزیده در اوایل نوامبر (اواسط آبان ۱۳۹۷) در بخش‌های "جایزۀ پروژۀ برتر"، "جایزۀ پروژۀ ویژه"، "جایزۀ پروژۀ شایسته"، "جایزۀ پروژۀ شایان تقدیر" و "جایزۀ طرح جدید در بستر میراثی" معرفی خواهد شد. جایزۀ طرح جدید در بستر میراثی به ساختمان‌های جدید برخوردار از طراحی ممتاز که به‌نحو شایسته با بستر تاریخی امتزاج یافته باشند، اعطا خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال پروژه‌ها ۱۵ مه ۲۰۱۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) است.

شرایط و نحوه ارسال پروژه‌ها را  اینجا ببینید.