سرویس معماری هنرآنلاین: بی‌ینال معماری و شهرسازی "شنزن" تنها نمایشگاه بزرگ جهان که بر مسائل مربوط به شهر سازی و توسعه معماری تمرکز دارد، از 15 دسامبر 2017( 24 آذرشروع به کار کرده است.

 گروه معماری MVRDV  که در بخش نمایشگاهی این دوسالانه حضور دارد، سعی کرده به اهمیت دنیای دیجیتال در فرهنگ طراحی پاسخ دهد.

در این نمایشگاه به بررسی و پرداخت فرم‌های خلاقانه که طراحی و تولید آن توسط ابزار دیجیتال صورت گرفته پرداخته است. سوالی که مطرح می‌شود این است که طراحی یک نمایشگاه چگونه می‌تواند تفکر و روش‌های طراحی دیجیتالی را شناسایی می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال گروه MVRDV یک فضای هزارتو مانند را ارائه کرده که شامل 2 طبقه مجزا بوده و فضاهای متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که بین این دو طبقه توسط یک نیروی هم افزایی حسی مشترک و متفاوتی را چه از سالن اصلی نمایش و چه از طبقه بالا به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.

سالن نمایش شامل دو طبقه است. در طبقه اول هزارتویی از ایده ساخته شده است. این طبقه مانند جورچینی پر پیچ و خم از اتاق‌هایی است که طراحان در آن شروع به ساختن دنیایی جدید می‌کنند. همه اتاق‌ها دارای عنصر متمرکز منفردی هستند تا بتوانند در کلیت طبقه منعکس یابند. بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاقی به اتاق دیگر بروند و کارهای هنرمندان را به خوبی مشاهده و درک کنند. 

در طبقه دوم و بالاتر از فضای نمایش که در زیر سطح دوم واقع شده، پله‌ها شما را به سطحی بالاتر هدایت می‌کنند که کف این طبقه شیشه ای است و شما می‌توانید از سطحی بالاتر سازندگان، محصولات و طراحان را مشاهده نمایید. کانسپت این فضا به یک سالن رقص تشبیه شده، به صورتی که بازدیدکنندگان می‌توانند حرکت سیال وار پایین را حس کنند. در این فضا بازدیدکنندگان می‌توانند هر آنچه در پایین اتفاق می‌افتد مشاهده کنند و به خوبی با فرایند تولید محصولات بروز و آینده تعامل داشته باشند.

تعریف جامعه طراحی دیجیتاله

تعریف جامعه طراحی دیجیتاله

منبع: آرل