به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،شهباز حسن‌پور با تاکید بر اینکه احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان در حقیقت پاسداشت منزلت نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر است، افزود: این امر منجر به ارتقای سطح عمومی فرهنگ در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد نشانه‌های شهری در این زمینه، خاطر نشان کرد:ایجاد مجموعه‌ها و کانون‌های شهری با اتکا به باورها و ارزش‌های جامعه در تقویت پایه‌های فرهنگ و هنر بسیار تأثیر گذار است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری با تاکید بر ترویج ارزش‌ها و اندیشه‌های نخبگان هنر و ادبیات بیان داشت: این امر تأثیر عمیقی بر حیات فکری و فرهنگی جامعه بر جای گذاشته و به فهم دقیق آثار هنری کمک می‌کند.

رییس کمیته دهیاری‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه فضاهای فرهنگی با استاندارد بالا در شهر تهران منجر به زنده نگهداشتن آیین‌های فرهنگی در پایتخت می‌شود، گفت:شهر تهران به‌عنوان پایتخت، سهم عمده‌ای در تولید و عرضه بخش‌های فرهنگی قابل استفاده مردم کشور ایفا می‌کند به همین دلیل توجه به کیفیت ساخت و ساز فضاهای فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در عین حال ادامه داد: البته باید با بهره برداری بهینه از فضاهای فرهنگی در راستای ترویج و تقویت آیین‌های ملی و مذهبی خود گام برداریم.

این نماینده مجلس به ساخت و سازهای صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد:برقراری عدالت در مناطق مختلف تهران، توجه ویژه به حریم، توجه به مسئله پسماندها و فرهنگ سازی از دیگر مسائل مورد توجه در شهرداری تهران است که باید به عنوان الگو در سایر کلانشهرهای کشور نیز اجرا شود.

پروژه‌های شاخص فرهنگی شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه‌های فرهنگی به شمار می‌آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.