سرویس معماری هنرآنلاین: موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) برندگان جوایز سال 2017 بهترین پروژه‌های دانشجویی جهان اعلام کرد. این جوایز، که به عنوان معتبرترین جایزه در سطح آموزشکده‌های معماری جهان شناخته شده در سال 1836 به منظور "ارتقاء در مطالعه معماری و کشف استعدادهای این رشته تأسیس شده است.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان این رویداد، پروژه "چرخه ابزار سازی: مطالعات اپتیکی، تکمیلی، هپتیک و مواد" از طراحی به نام " دانیل هال" از دانشگاه "کوپر" ایالات متحده آمریکا که در ژاپن انجام شده یکی از طرح‌های برگزیده این رویداد شناخته شده است. این پروژه طرحی را به عنوان جایگزین یک مدرسه آسیب دیده در زلزله سال 2011 "توهوکو" ژاپن ارائه کرده است.

پروژه "قلعه ای در آسمان" از " کانگ لی ژنگ" از دانشگاه "ناتینگهام" دیگر برگزیده این جایزه معرفی شده است. این پروژه پاسخ به بحران مسکن لندن است و به عنوان پیشنهاد یک مدل جایگزین، در قالب ساختاری انعطاف پذیر ارائه شده که در فضای آسمان شهر جای می‌گیرد.

" Baricsio "یا " سربازان سنگی در ولز " عنوان دیگر پروژه برگزیده ریبا 2017 است که با طراحی " ریین بوور" از دانشگاه "وستمینستر" در این رویدا حضور داشته و در حقیقت مطالعه ای درباره معادن سنگ در شمال غربی ولز است.

منبع: آرک دیلی