سرویس معماری هنرآنلاین: " آرک دیلی" نشریه تخصصی معماری به تازگی به معرفی پروژه مسکونی "نیلوفر ۲۲ "از "استودیو صاحب" در تهران پرداخته است.

در طراحی این مجموعه، به دنبال ایجاد مفهوم تغییرات، توده ساختمانی از هم جدا شده و پس از تعریف مجدد، بانظم جدید و غیر قرینه، به‌صورت جعبه‌های جداگانه در کنار یکدیگر قرار گرفته است. فرم مکعب‌ها، دو چهره متضاد و متفاوت به ساختمان بخشیده‌اند و با چرخش ۹۰ درجه‌ای در امتداد محور عمود، دو گروه مجزا از قاب‌های مربعی شکل در کنار هم تشکیل داده‌اند.

بخش اول جعبه‌های مربعی هستند که نور و تهویه را فراهم می‌کنند و به‌صورت نمادهایی در نمای اصلی در نظر گرفته شده‌اند و بخش دوم، مکعب‌های خام با سطح صلب‌اند که  فضاهای نیمه‌باز را به بالکن در نمای اصلی تبدیل می‌کنند.

در طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر ۲۲، تعریف مجدد جرم ساختمان به همراه یک ترفند ساده، از طریق قرار دادن نامنظم جعبه‌ها بر روی یکدیگر، سیستم‌های افقی و عمودی معمولی در نما را نقض کرده‌اند و ادراک بصری سطح مشترک در ساختمان را تغییر داده است؛ بنابراین در جهت پاسخگویی و مقابله با آن، با استفاده از راه‌حل‌های ساده‌ معماری و ایده‌های جدید در جهت مقابله با سیستم سبک‌شناسی کسالت‌آور شهری تهران تلاش شده است.

NILOOFAR 22,© Ali Daghigh

NILOOFAR 22,© Ali Daghigh